عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نظارت در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان جدی گرفته شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مسوولان مراکز آموزشی درمانی رشت گفت: نظارت و پایش برعملکرد بخش های برون سپاری شده بیمارستان ها از جمله آشپزخانه، آزمایشگاه، لنژری، داروخانه و... از مهمترین مواردی هستند که باید به طور مستمر توسط مسوولان مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها مورد توجه و ارزیابی قرار گیرند .

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که دانشگاه با بدهکاری ۶۵۰ میلیاردی و کسری ۳۰۰ میلیاردی مواجه هست و اوضاع اقتصادی جامعه نیز مساعد نیست، تنها راه برون رفت از این شرایط دشوار که دانشگاه با آن درگیر است، مدیریت منابع و کاهش هزینه های غیر ضروری است که در این راستا نظارت بر حوزه های مالی و تدارکات می تواند بسیار اثر بخش باشد .

دکتر سالاری با اشاره به عدم تناسب پرداخت کارانه پرستاران در بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد در تمامی بیمارستان ها بر روی عدم رعایت عدالت در پرداخت کارانه پرستاران اتفاق نظر وجود دارد و این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از همکاران شده است که در این زمینه باید تجدید نظر صورت گرفته و به یک راهکار واحد و درست برسیم تا به عدالت نزدیک شویم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه حضور متخصصین در بیمارستان ها باید ملموس باشد، اظهار داشت: مسوولان بیمارستان ها به نحوی برنامه ریزی نمایند تا پزشکان متخصص، علاوه بر حضور موظفی خود در بیمارستان ها، حداقل دو تا سه روز در هفته به صورت ویژه برا ی دانشگاه کار کنند .

وی با اشاره به پیش بینی در آمد دانشگاه در سال جاری اظهار داشت : با توجه به پیش بینی در آمد ۸۰۰ میلیاردی دانشگاه در بودجه سال ۹۸ ، تا پایان سال تقریبا نزدیک به ۵۰۰ میلیارد آن محقق می شود، که در این خصوص نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت که باید با برنامه ریزی و صرفه جویی مناسب بتوانیم این کسری بودجه را نیز جبران کنیم .

دکتر سالاری با اشاره به کمبود نیروی انسانی، وسایل و تچهیزات و نامناسب بودن وضعیت اورژانس های بیمارستان ها گفت: در تلاش هستیم تا نیاز های اولیه بیمارستان ها را فراهم کنیم و کلینیک های ویژه بیمارستان که زیرساخت های لازم برای ارایه خدمات پزشکان فولتایم هستند را در اسرع وقت به بهره برداری برسانیم و در این خصوص پیگیری های مناسبی نیز در سطح وزارتخانه و سازمان مدیریت انجام شده است .

وی ادامه داد: برای برون رفت از شرایط موجود نیازمند همراهی و همکاری همه پزشکان، اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان و همه دلسوزان حوزه سلامت استان هستیم و دست یاری به سوی همه آنان دراز کرده ایم .

در ادامه دکتر عباس صدیقی نژاد - معاون توسعه و دکتراسماعیل نور صالحی -معاون درمان دانشگاه نیز سیاست های حوزه معاونت تحت سرپرستی خود را در خصوص بهبود وضعیت بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی تبیین کردند./ب