عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه کارگروه مشترک معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوع آنفلوانزا در بارداری برگزار شد

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، در جلسه روز شنبه ۱۶ آذر ۹۸ در سالن اجتماعات معاونت بهداشت، ابتدا دکتر نرجس توکلی کیا، مدیر گروه سلامت و جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات موثر انجام‌شده در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه، به ارائه مطالبی در خصوص مقایسه آمارهای مرگ مادر باردار در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت و پیامدهای آنفلوانزا در بارداری بر اساس شواهد و مستندات پرداخت و افزود: اهمیت بیماری در بارداری دلیل حساس بودن شرایط مادر و علل مختلف ازجمله تغییرات فیزیولوژیک در بارداری است.
در ادامه دکتر علی نیک‌فرجام، مدیر گروه مدیریت بیماری‌های واگیر در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت و همچنین در دسترس بودن دارو در تمام بیمارستان‌های تحت پوشش مطالبی بیان کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی معاونت درمان وزارت بهداشت باید از تمام مادران باردار مشکوک به آنفلوانزا نمونه‌برداری شود و آنان تحت مراقبت و درمان باشند.
وی همچنین بر آموزش و رعایت اصول اولیه از آنفلوانزا و اهمیت جلوگیری از این بیماری تاکید کرد.
نجمه الملوک امینی رئیس گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت، بر اهمیت آموزش عمومی در مورد پیشگیری از ابتلا به بیماری در مدارس و رسانه‌های سلامت، اشاره کرد.
در پایان جلسه، کارشناسان سلامت مادران معاونت های بهداشت و درمان، چالش‌های موجود در مورد وضعیت کنونی بیماری آنفلوانزا در مادران باردار را موردبحث و تبادل‌نظر قراردادند.
در این جلسه اعظم اسادات نیاکان و زینب محقق کارشناسان مسئول سلامت مادران معاونت بهداشت و الهه خالد نظری و مژگان اکبری کارشناسان مسئول سلامت مادران معاونت درمان دانشگاه تهران، حضور داشتند.
خبرنگار و عکاس: اسماعیل استاجی