عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار شهرستان دشتی: در بحث سلامت مردم با هیچ‌کس ملاحظه‌ای صورت نمی‌گیرد

فرماندار شهرستان دشتی در سومین جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتی گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزا ضرورت ارائه آموزش‌های لازم در مورد علائم، راه‌های پیشگیری و درمان آن به مردم وجود دارد.
عبدالله نادری با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در امر آموزش‌های بهداشتی گفت: ضروری است کارشناسان بهداشتی با حضور در مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها ،اماکن عمومی و تجمعی آموزش‌های لازم را در مورد آنفلوانزا ارائه دهند و به‌ویژه همکاری آموزش‌وپرورش و شبکه بهداشت و درمان در این زمینه حائز اهمیت است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به‌سلامت محصولات زراعی افزود: باید به کشاورزان در مورداستفاده صحیح از کودها و سموم کشاورزی آموزش‌های لازم داده شود.
وی با عنوان این مطلب که در بحث سلامت مردم با هیچ‌کس تعارف و ملاحظه‌ای صورت نمی‌گیرد گفت: همان‌گونه که در بحث استفاده کشاورزان از کودهای مرغی غیرمجاز برخوردهای قانونی لازم صورت گرفت در هر مسئله‌ای که تهدیدکننده سلامت مردم باشد ملاحظه‌ای صورت نخواهد گرفت.

خدمات مشاوره و آزمایش اچ آی وی به‌صورت کاملاً رایگان و محرمانه انجام می‌شود


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی نیز با اشاره به هفته اطلاع‌رسانی ایدز گفت: بیش از بیست برنامه در این هفته در سطح شهرستان دشتی در زمینه اطلاع‌رسانی راه‌های پیشگیر از ایدز انجام می‌شود.
مهندس پرویز احمدی گفت: در حال حاضر در ۱۲ نقطه در سطح شهرستان ازجمله مراکز خدمات جامع و برخی پایگاه‌های سلامت، مشاوره و آزمایش رایگان و محرمانه ایدز انجام می‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به برنامه نظام ارجاع الکترونیک با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمه سلامت افزود: این برنامه موجب جلوگیری از سردرگمی مراجعین و افزایش رضایتمندی آنان خواهد شد.
گفتنی است در این جلسه توسط کارشناس جهاد کشاورزی استان مطالبی پیرامون محصولات کشاورزی گواهی‌شده، سامانه واحد پنجره کشاورزی، مسائل کنترل کیفی محصولات و نحوه استفاده از سموم و کودهای کشاورزی ارائه شد.
همچنین علائم، راه‌های پیشگیری و درمان بیماری آنفلوانزا توسط مسئول بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ م ا- کد ۳۰۴۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI