عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

روز دانشجو، روز تقویت وفاق ملی و تکریم سرمایه ی انسانی


شانزدهم آذرماه هر سال علاوه بر بزرگداشت شهیدان مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و آذر شریعت رضوی که در راه عزت وفاق و سربلندی ملت ایران به شهادت رسید، روز تکریم و بزرگداشت سرمایه های انسانی کشور است.
این روز نه تنها یادآور حریت و استعمارستیزی دانشجویان، بلکه تداعی کننده جوانان انقلابی، متعهد و مستعد است که مهمترین ظرفیت کشور برای رشد و توسعه هستند.
در روز دانشجو علاوه بر این که مسئولان باید قدر و منزلت این ظرفیت های بزرگ را تکریم کنند، خود دانشجویان عزیز نیز باید برجایگاهی که در آن قراردارند نگاهی ژرف داشته باشند.
دانشجو باید بداند ادامه روی راه چه بزرگانی است شهدای دانشجو اسوه های انقلابی و میهن پرستی در کشور هستند.
رهبر معظم انقلاب می فرمایند: دانشجویان عزیز باید روی ریزترین پدیده های سیاسی دنیا فکر کرده و تحلیل کنند این فرمایش معظم له که نشان از قداست جایگاه دانشجو به عنوان یک رکن تاثیر گذار در کشور است.
عزیزان بدانند که دشمنان اسلام و انقلاب به پویایی دانشجویان به عنوان ظرفیت های بزرگ پی برده اند و روی تفکرات شما برنامه ریزی متعددی انجام داده اند.
همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند دانشجو باید یک روشنفکر تمام عیار مسلمان و متدین باشد، نباید ارتباط با خدا و قرآن کم شود. قطعا" تحصیل علم و دانش در سایه ی تدین و تقرب به خداوند موفقیت های عظیم آینده را رقم خواهد زد.
همان چیزی که دشمنان از آن هراس دارند.
نکته ی دیگری که دانشجویان باید مورد توجه داشته باشند مردمی بودن است دانشجویان در هر مرتبه علمی که قرار داشته باشند فرزندان ملت بوده و به مردم تعلق دارند.
بی تردید اجتماعی بودن و درک مشکلات و نیازهای مردم مسیر صحیح دانشجویان را پیش روی ایشان قرار می دهد. این موضوع به ویژه در مورد دانشجویان علوم پزشکی صادق است.
در طرف مقابل مسئولین نیز باید بستری فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند زمینه ی شکوفایی استعدادهای خود را داشته باشند.
تکریم دانشجو و رفع نیازهای سخت اقراری و نرم اقراری وظیفه ی ما مسئولین است که باید مد نظر قرار داشته باشد.

دکتر نیکبخت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان