عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

آغاز کلاسهای آموزش تکمیلی هنگام ازدواج با محوریت دانشگاه


کلاس های آموزش تکمیلی هنگام ازدواج با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در شهرستانهای استان از امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا درهمدان به نقل از معاونت بهداشتی دانشگاه، با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در بند چهارم سیاست‌های کلی جمعیت، در خصوص برنامه‌ریزی و حل معضلات اجتماعی ازجمله طلاق، و با توجه به بند دهم سیاست‌های کلی خانواده، با هدف تحکیم بنیان خانواده و افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی، سند همکاری بین دستگاهی توسط کارگروه ملی ترویج ازدواج و کنترل و کاهش طلاق در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان، بر اساس این سند، با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری، معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی، معاونت پیشگیری و اجتماعی دادگستری و معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان، کلاسهای آموزش تکمیلی زوجین از امروز ۱۶ آذر‌‍ماه سال جاری به مدت ۶ ساعت در کلیه مراکز مشاوره ازدواج در شهرستانهای استان آغاز خواهد شد.

مباحث آموزشی کلاسهای مذکور بر اساس شیوه نامه شورای انقلاب فرهنگی ،در زمینه بهداشت و سلامت، روان شناسی، اخلاق و احکام و حقوق زوجین می‌باشد.

مدرسین مربوطه توسط دفتر نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مورد تایید قرار گرفته و دوره های آموزشی لازم را گذرانده اند.

کلاسهای تکمیلی ازدواج در شهرستانهای تابعه بر اساس آمار زوجین و  فرهنگ و اقلیم  هرشهرستان در روزهای زوج یا فرد در نوبت صبح یا بعد از ظهر برگزار می‌شود وحضور همه زوجین در کلاسهای چهار گانه مذکور به منظور اخذ گواهی جهت ارائه به دفاتر ثبت ازدواج الزامی میباشد؛ که با ارائه این گواهی قادر خواهند بود عقدنامه و سند ازدواج خودرا از دفاتر مربوطه دریافت نمایند.

با امید به این که با اجرای موثر برنامه‌های آموزش ازدواج در ارتقا و تعالی خانواده‌های ایرانی سرافراز باشیم؛ معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از همکاری تمام سازمانها و ادارات همکار در این زمینه تشکر می‌نماید.