عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانش‌آموختگان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان تجلیل شدند

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی لرستان، در مراسمی که با حضور دکتر سیداحمدرضا پیش بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر سعید فرحبخش رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی لرستان، محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی و برخی از مسئولان استانی، در آئینی از ۲۰۰ دانش‌آموخته‌ی برتر این دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه امروز تولد مهارت و بالندگی را در این مراسم داریم، عنوان کرد: انتظار این است که هر کدام از دانش آموختگان این دانشگاه منشا اثر باشند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد دانشجویان از پنج میلیون نفر به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده اند، عنوان کرد: این امر در دانشگاههای سطح یک نیز وجود دارد و در آنها صندلی های خالی وجود دارد.

سید احمدرضا پیش‌بین ادامه داد: علیرغم این مسئله، همکاران ما در لرستان در پذیرش دانشجو ۳۰ درصد افزایش داشته اند، افزود: ۲۷ مرکز آموزشی استان به ۱۹ مرکز آموزشی تبدیل شده است

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان بستری فراهم شده بطوریکه دانشگاه علمی کاربردی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند و ۵۰ میلیون تومان نیز از طریق معاونت ریاست جمهوری برای آنها تامین می کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: معدل ورودی های ما امسال تقریبا دو نمره افزایش پیدا کرده و الان بالای ۱۵.۵ است، میانگین سن ورودی های ما چهار سال جوان تر شده است، میزان کسانی که شاغل هستند کاهش پیدا کرده و جوانان وارد دانشگاه می شوند.

در ادامه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی لرستان در سخنانی با بیان اینکه در حال حاضر هشت هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: تا سال گذشته روند پذیرش دانشجو سیر نزولی پیدا کرده بود که خوشبختانه با سیاست هایی که دانشگاه در سطح کشور و استان در دستور کار قرار داد، این روند متوقف شد و رو به افزایش است.

دکتر سعید فرحبخش تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که این دانشگاه توفیقات زیادی در امر اشتغالزایی داشته است. رسالت و وظیفه دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی توسعه کشور است، کسانی که دانش آموخته می شوند باید به گردش چرخ های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و مدیریتی کشور کمک کنند.

در این  مراسم، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ضمن اشاره به تعدد و تنوع بالای رشته در دانشگاهها و نبود بازار کار برای آنها، عنوان کرد: افراد با این نگاه وارد دانشگاه می شوند که در جایی تحصیلات آنها مورد خدمت واقع شود و تاثیر گذار باشد یا اینکه فرد برای خود شغلی ایجاد کند و برای زندگی و ادامه تحصیل او شرایطی فراهم شود.

محمود ثمینی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در سال های گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مسیر قرار گرفته است و کسانی که از این دانشگاه دانش آموخته می شوند علاوه بر اینکه مراحل علمی را پشت سر می گذارند، مهارت های مورد نیز را همزمان دریافت می کنند، افزود: این امر خیلی ارزشمند است و در پیشرفت کار، اشتغالزایی، کارآفرینی و ... تاثیر گذار است.

وی گفت: دانشجویان این دانشگاه محیط علمی را تجربه کرده اند و سایر آیتم های مورد نیاز ارتباط با جامعه را دریافت می کنند و این امر در توسعه جامعه بسیار تاثیر گذار است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: امیدواریم رشته هایی که مورد نیاز در این استان هستند برای توسعه و پیشرفت مورد توجه قرار گیرند.

محمود ثمینی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان لرستان در حوزه های مختلف، عنوان کرد: برخی رشته های مورد نیاز از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان احیا شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.