عمومی | دانشگاه رازی

پیام تبریک رئیس دانشگاه رازی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو

پیام تبریک رئیس دانشگاه رازی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو

دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی در پیامی، ضمن پاسداشت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای مبارز برابر استکبار در سال ۱۳۳۲ را گرامی داشت.

متن پیام دکتر اعلمی‌آل‌آقا بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و به شدت عدالتخواه بوده است. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

«دانشجو، مظهر اقتدار و بالندگی یک ملت قهرمان و چشمه‌ای زلال است که با امید به فردایی روشن از قلب تاریخ می‌جوشد و می‌خروشد تا لولو دانایی و خِرد را برای استقلال، تعالی، اقتدار و عزت ایران اسلامی به ارمغان آورد.

تاریخ ایران پُر از حوادث و وقایع انسان‌ساز است اما ۱۶ آذر نقطه عطفی در تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین مقدس است، روزی که خون مطهر سه دانشجوی آزادیخواه و استکبارستیز، جریان‌ساز پویش دانشجویی شد تا به جهانیان بفهماند که دانشجو زیر بار ذلت نمی‌رود و آزادگی و استقلال را خط قرمز خود می‌داند.

فرزندان عزیزم، شتاب علمی در جهان تندتر و تندتر شده و همه ما باید در این مسیر استوارتر از همیشه گام برداریم، فلذا رسالت جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان عزیز این است که با تمسک به دانش، اخلاق، تقوا و بصیرت، جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و با حرکت آگاهانه و یکپارچه در مسیر پژوهش و تولید علم و تحقق جامعه دانش‌بنیان گام بردارند.

اینجانب به عنوان عضو جامعه علمی کشور، یاد و خاطره شهدای مبارز برابر استبداد و استکبار در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را گرامی می‌دارم و امید آن دارم که دانشجویان عزیز ایران اسلامی به ویژه دانشجویان فهیم، تلاشگر و انقلابی دانشگاه رازی با اتکال به خداوند منان و با عزمی راسخ و اراده‌ای پولادین، جهاد علم نموده و با فتح قله‌های دانایی و خِرد، بیش از پیش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رقم بزنند.»

محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا

رئیس دانشگاه رازی