عمومی | دانشگاه هنر اصفهان

بازدید از باغ پرندگان اصفهان با حضور دانشجویان خوابگاه دختران

در روز پنج شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ دفتر نهاد بازدیدی از باغ پرندگان اصفهان برگزار کرد. در این بازدید که حدود سه ساعت به طول انجامید، دانشجویان ضمن استفاده از هوای بسیار دلچسب منطقه ناژوان اصفهان، در حاشیه رودخانه زاینده‌رود به تماشا و عکاسی از پرندگان، این جلوه‌های زیبای الهی پرداختند.
رنگ‌آمیزی زنده و خیال‌انگیز قرقاول‌ها و طوطی‌ها، پرواز لک‌لک‌ها بر فراز باغ، حرکات و آواهای دسته‌جمعی فلامینگو‌ها، درخشش خیره‌کننده طاووس‌ها وقتی که پر می‌گشودند، شنای نرم و ملایم قوها در برکه باغ و از آن طرف ابهت و وقار عقاب‌ها، چشمان نافذ جغدها، جثه بزرگ و پاهای قدرتمند شترمرغ‌ها، همه و همه جلوه‌های بی‌نظیری بود از خالق زیبایی که زیبایی را دوست دارد.
پروازشان نشانه بود که «آیا به پرندگانى که بالاى سرشان است، و بالهاى خود را گسترده و جمع مى کنند، نگاه نکردند؟! جز خداوند رحمان کسى آنها را برفراز آسمان نگه نمى دارد، چرا که او به هر چیز بیناست» (سوره ملک، آیه ۱۹)
فقط باید توجه می کردی تا در علامت‌ها نمانی، از نشانه ها بگذری و به صاحب نشانه‌ها برسی.
و آوایشان تسبیح بود که«آیا ندیدى تمام آنان که در آسمان‌ها و زمین‌اند براى خدا تسبیح میکنند و همچنین پرندگان به هنگامى که بر فراز آسمان بال گسترده‏اند، هر یک از آن‌ها نماز و تسبیح خود را میدانند و خداوند به آنچه انجام می‌دهند داناست»( سوره نور، آیه۴۱)
کافی بود گوش بسپری تا تسبیحشان را بشنوی.