عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

اعلام آمادگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج برای انجام آزمایش های رایگان ایدز

در نشست خانه مشارکت مردم در سلامت، در شهرستان آوج، با اشاره هفته اطلاع رسانی ایدز با شعار: "آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی "همه در یک کشتی نشسته ایم"، اعلام شد که واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها آزمایشات رایگان ایدز را انجام می دهد.

ابوذر رئیسوندی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج با بیان این خبر افزود: اطلاع رسانی و کمک به انتقال و اسکان بیماران و مادران باردار در شهرها و روستاهای شهرستان با توجه به شروع فصل سرما، استفاده از ظرفیت خیّرین شهرستان در راه اندازی مراکز دیالیز و درجه یک آوج و اطلاع رسانی به میانجیان در خصوص: اجرای برنامه های دو روزه مشاوره ازدواج، ارجاع الکترونیک و اجرای برنامه پرسشگری شیوع ناباروری در سطح شهرستان آوج از دیگر مصوبات مهم این نشست بود.

در این نشست، رئیسوندی با اشاره به نقش مردم در پیشبرد برنامه های سلامت محور، ترویج و ترغیب مشارکت مردم در اجرای مطلوب تر این برنامه ها را از طریق اعضای این شورا خواستار شد.

سعید قربانپور، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های شهرستان آوج نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری آنفلوانزا، پیشگیری را بهترین راهکار مقابله با این بیماری دانست.