عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

همکاری های مشترک علمی و آموزشی علوم پزشکی ایران و پاکستان گسترش می یابد

با حضور قائم مقام وزیر بهداشت پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بر گسترش و تقویت رواط دو جانبه در حوزه های علمی، آموزشی و پژوهشی تاکید شد.

به گزارش وب دا، دکتر الله بخش مالیک قائم مقام وزیر بهداشت پاکستان در نشستی که با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر روابط بین الملل دانشگاه، معاون درمان دانشگاه ، دکتر جلال نائلی معاون همکاری های دوجانبه و اقتصادی حوزه بین الملل وزارت بهداشت و دکتر بابایی رییس دپارتمان مامایی وزارت بهداشت در مشهد برگزار شد، بر گسترش روابط میان دو کشور در حوزه های علمی، آموزشی و پژوهشی تاکید شد.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این نشست در گفتگو با وب دا با بیان اینکه در این نشست گزارشی از توانمندی های علمی، پژوهشی، درمانی و جایگاه این دانشگاه در مجامع بین المللی مطرح شد اظهار کرد: در این راستا، قرار است تفاهم نامه ای از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با وزارت بهداشت پاکستان در راستای توسعه همکاری ها در حوزه سلامت در آینده نزدیک منعقد شود.

دکتر سیامک زارعی قنواتی خاطر نشان کرد: همچنین در این نشست ضمن ارائه گزارشی از توانمندی های ایران در حوزه مامایی و سیاست های کلی نظام آموزشی این حوزه، بر آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای جذب دانشجوی بین الملل مامایی تاکید شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آقاخان و مرکز سرطان شوکت خان پاکستان از مراکز علمی، پژوهشی و درمانی پیشرفته این کشور محسوب می شود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ایران نیز در زمینه جراحی و درمان سرطان نیز پیشرفت های بسیار خوبی داشته است قرار شد در این زمینه نیز تبادلات علمی و آموزشی گسترش یابد.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توانمندی این دانشگاه در حوزه چشم پزشکی و ایجاد بانک چشم در مشهد، بر گسترش همکاری ها میان آکادمی چشم پزشکی پاکستان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید شد.

دکتر زارعی قنواتی، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در توسعه روابط بین الملل و جذب دانشجویان خارجی در کشور کم نظیر عنوان کرد و گفت: با مشارکت و رایزنی هایی که با استانداری و شهرداری مشهد شده و تاسیس شعبه کنسول گری در این دانشگاه، به طور قطع در آینده نزدیک شاهد گسترش بیش از پیش روابط این دانشگاه با دیگر دانشگاه های جهان خواهیم بود.

{jcomments on}