عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ایران در حوزه خدمات بهداشتی اولیه جایگاه ویژه ای در منطقه دارد

معاون همکاری های دوجانبه و اقتصادی حوزه بین الملل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ایران جایگاه ویژه ای در حوزه سلامت به ویژه خدمات بهداشت اولیه در میان کشورهای منطقه دارد.

دکتر جلال نائلی در حاشیه بازدید الله بخش مالیک قائم مقام وزیر بهداشت پاکستان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد:  با توجه به توانمندی های کشور ایران در حوزه سلامت، با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت، هیاتی از وزارت بهداشت پاکستان برای گسترش همکاری ها میان دو  کشور در حوزه سلامت به ایران سفر کرده اند و قرار است در مدت یک هفته ضمن بازدید از توانمندی های علمی، آموزشی و درمانی نظام سلامت کشور، تفاهم نامه ای را در این زمینه منعقد نمایند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه ویژه ایران در حوزه سلامت منطقه، قرار است کشور پاکستان از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف سلامت به ویژه مراقبت های بهداشت اولیه استفاده نماید.

معاون همکاری های دوجانبه و اقتصادی حوزه بین الملل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد جایگاه بسیار خوبی در حوزه های علمی، آموزشی و درمانی در سطح کشور دارد خاطر نشان کرد: این دانشگاه با توجه به توانمندی های مناسبی که دارد برای توسعه روابط بین المللی بسیار مورد توجه وزارت بهداشت قرار دارد.

دکتر نائلی خاطر نشان کرد: وجود بارگاه منور رضوی در مشهد و دارا بودن زمینه های دینی و فرهنگی در این شهر موجب شده است بسیاری از کشورهای منطقه تمایل به گسترش همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد را داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد خوشبختانه یکی ازدانشگاه های برتر در حوزه بین الملل دارد و تا کنون با دانشگاه های اروپایی و منطقه ارتباطات خوبی را برقرار نموده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور پاکستان نیز تمایل زیادی دارد که با این دانشگاه در حوزه های مختلف  ارتباطات علمی، آموزشی ، پژوهشی و درمانی را برقرار نماید.

معاون همکاری های دوجانبه و اقتصادی حوزه بین الملل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور پاکستان تمایل دارد با دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری های متقابل در حوزه سرطان، چشم پزشکی و آموزش پرستاری و مامایی داشته باشد.

{jcomments on}