عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

برگزاری نشست همفکری چگونگی استفاده از مدل تضمین متقابل در سازمان صنایع دفاع

برگزاری نشست همفکری چگونگی استفاده از مدل تضمین متقابل در سازمان صنایع دفاع


نشست همفکری چگونگی استفاده از مدل تضمین متقابل در سازمان صنایع دفاع ۱۳ آذر ماه در مجتمع امام خمینی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر نورالله کثیری، مدیر دفتر همکاری های علمی ، صنعتی و فناوری دانشگاه، ارتباط مستحکم با صنعت را یکی از نقاط قوت دانشگاه علم وصنعت ایران دانست و از شکل گیری دفتر توسعه تعاملات با صنایع دفاع در دانشگاه با هدف کمک به این بخش خبر داد.
وی افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۹ الگو و مدل را برای تعامل با صنایع مختلف تعریف کرده که مدل تضمین متقابل یکی از آنهاست. در قالب این مدل دانشگاه و مجموعه هیرمند هزینه تحقیق و توسعه برای رفع نیازهای صنایع دفاعی کشور را تامین می کنند و سپس قرارداد خرید تجهیزات تولید شده بسته می شود. این الگو برای اولین بار توسط دانشگاه علم و صنعت ایران ابداع شده و امیدواریم الگوی مذکور در صنایع دفاعی دستاوردهای خوبی ایجاد کند.
در ادامه مهندس عسکری نماینده وزارت دفاع ضمن اشاره به سوابق همکاری های دو طرف گفت: دانشگاه علم وصنعت ایران در زمینه قابلیت های کاربردی و عملی زبانزد خاص و عام است و هدف ما پیشبرد تحقیقات بنیادی با همکاری این دانشگاه است. مدل تضمین متقابل می تواند نیاز صنعت و دانشگاه را تامین کند. مابه دنبال فناوری هستیم که منجر به رفع نیازها شود و هدف ما نگارش مقالات ISI نیست. فرصتی که در قالب الگوی تضمین متقابل ایجاد شده، باعث افزایش اعتماد صنعت به دانشگاه می شود.

سپس دکتر پالیزدار مدیرعامل شرکت هیرمند پس از معرفی اجمالی این شرکت گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران با ایجاد شرکت سرمایه گذاری به منظور حمایت از بخش فناوری رویکرد متفاوتی را در مقایسه با دیگر دانشگاه ها در پیش گرفته و مدل تضمین متقابل که منجر به ایجاد فناوری و محصول و سپس عقد قرارداد تضمین خرید محصول خواهد شد، چالش هایی مانند تولید بدون کارخانه و قابل اجرا نبودن برای رفع تمامی نیازمندی ها را نیز دارد، ولی امیدواریم به رفع نیازها در حوزه فناوری های متوسط کمک کند.
در ادامه مدیران بخش های مختلف شرکت هیرمند به تشریح توانایی ها و دستاوردهای این شرکت در حوزه های مختلف پرداختند و سپس حضار به تبادل نظر و بحث در مورد راهکارهای به ثمر رساندن مدل تضمین متقابل و اجرای موفق آن پرداختند.

Sapp.ir/iust_iran