عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بازدید معاون بهداشت وزارت بهداشت از طرح "مدارس عاری از پوسیدگی دندان" در مشهد

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از طرح "مدارس عاری از پوسیدگی دندان" در مشهد  بازدید و در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفت.

به گزارش وب دا، دکتر علیرضا رییسی به همراه جمعی از مدیران وزارت بهداشت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاون بهداشتی و جمعی از مدیران این حوزه با حضور در دبیرستان پژوهش واقع در منطقه تپه سلام، از روند اجرای طرح "مدارس عاری از پوسیدگی دندان" بازدید کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این بازدید  با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین تجهیزات لازم مصرفی نیست خاطر نشان کرد: می توان با انجام سیستم نوبت دهی صحیح و بررسی ظرفیت مراکز فعال تمامی دانش آموزان گروه هدف را تا پایان امسال زیر پوشش قرار داد.

دکتر رییسی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش این طرح در مناطق روستایی به دلیل مراجعه فعال مردم مطلوب تر است و باید در مناطق شهری تقویت شود خاطر نشان کرد: در این طرح ۳۰ هزار دانش آموز پایه هفتم در مناطق شهری مشهد مقدس زیر پوشش قرار می گیرند که برای اجرای این طرح و تامین مواد اولیه ۱۰ میلیارد ریال اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه مشهد مقدس ظرفیت مطلوبی را در اجرای این طرح دارد اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال جشن مدارس عاری از پوسیدگی دندان در مشهد برگزار شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای برنامه مدارس عاری از پوسیدگی دندان اظهار کرد: در صورت تامین مواد دندانپزشکی، مشهد مقدس در زیر پوشش قرار دادن جمعیت هدف هیچ مشکلی ندارد.

دکتر محمد حسین بحرینی با اشاره به فعالیت سه دستگاه اتوبوس سیار دندانپزشکی، گروه های جهادی و یاوران سلامت و همچنین ایجاد یک بخش دندانپزشکی در بیمارستان امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: درحال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد عزمی جدی دارد تا بر اساس برنامه ریزی وزارت بهداشت در انجام این طرح عمل نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن قدردانی از خدمات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتقاء سلامت در استان خراسان رضوی اظهار کرد: با اقدامات موثری که در سال های اخیر در سطح استان صورت گرفته است شاخص های سلامت استان به شکل محسوسی ارتقاء یافته است.

قاسم علی خدا بنده با اشاره به تغییر سیمای بیماری ها از واگیر دار به سمت غیر واگیر خاطر نشان کرد: به طور حتم کنترل و پیشگیری از این بیماری ها نیازمند مشارکت و همکاری تمامی سازمان هاست و در این زمینه سازمان آموزش و پرورش تعامل مناسبی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارد.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بر درمان اولویت دارد خاطر نشان کرد: به طور حتم  آموزش پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و خود مراقبتی در میان دانش آموزان می تواند به ارتقاء سلامت جامعه منجر شود.

{jcomments on}