عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه: سلامت سنگ بنای نخست تعلیم و تربیت است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، هادی جوانبخت در نشست مدارس مروج سلامت اظهار داشت: هدف اساسی در آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی سالم است و یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتقای سلامت دانش آموزان، اجرای پروژه‌های مختلف سلامت با تکیه‌بر مشارکت فعال آن‌ها در فعالیت‌های مختلف بهداشتی است.
وی در جمع فرهنگیان شهرستان گناوه بیان کرد: مدارس مجری طرح مروج سلامت از نظر برنامه‌های جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدارس، سلامت محیط مدرسه، بهبود تغذیه و تحرک فیزیکی، فعالیت بدنی در مدرسه، ارتقای سلامت کارکنان، سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت جامعه در برنامه‌های ارتقای سلامت در مدرسه مورد ارزیابی و رتبه‌بندی خواهند شد.


توانمندسازی دانش آموزان جهت اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مهم در سلامت ضروری است


کارشناس برنامه سلامت مدارس و نوجوانان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز اظهار داشت: توانمندسازی دانش آموزان منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن و آموزش باکیفیت خواهد شد.
کبری دانیال پور افزود: رفتارهای بهداشتی و ارزش‌های کسب‌شده در دوران کودکی و نوجوانی در طول زندگی ادامه پیدا می‌کند.
کارشناس برنامه سلامت مدارس و نوجوانان شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به اهمیت اجرای درست طرح مدارس مروج سلامت در مدارس شهرستان اظهار داشت: پشتیبانی مسئولین و هیئت‌مدیره و همچنین حمایت جامعه نقش بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ سلامت در بین دانش آموزان خواهد داشت که منجر به زندگی سالم و ارتقاء سلامت در سال‌های آینده خواهد شد.
نشست آموزشی مدیران و مراقبان بهداشت مدارس مجری طرح مروجین سلامت شهرستان گناوه با حضور معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه، کارشناسان شبکه بهداشت، مدیران و معلمان آموزش و پرورش در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان گناوه تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، در حال حاضر ۲۰ مدرسه مروج سلامت در شهرستان گناوه وجود دارد.
انتهای پیام/ ک.آ- ۳۰۸۰

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید