عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

لرستان پایلوت طرح پیشگیری از خودکشی

کاظمی ذهابی/وبدا

نشست برنامه ی ملی پیشگیری از خودکشی با حضور دکتر حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وبدا لرستان، در این نشست استان لرستان به عنوان پایلوت طرح ملی پیشگیری از خودکشی معرفی و جزئیات این طرح ملی تشریح شدند.

در این نشست که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، معاونین بهداشت، درمان و آموزش دانشگاه، نمایندگانی از دستگاه های اجرایی ذیربط و کارشناسان مربوطه برگزار شد بر مشارکت و همکاری سایر دستگاه ها در اجرای برنامه های این طرح تاکید شد.

شناخت عوامل زمینه ساز، برنامه های آموزشی مدون، همکاری درون بخشی معاونت های دانشگاه و برنامه های برون بخشی با سایر دستگاه های اجرایی مهم ترین موارد مطرح شده در این نشست بودند.

علاوه بر دکتر حاجبی، دکتر ملکوتی مشاور علمی برنامه پیشگیری از خودکشی وزارت، خانم دکتر عباس نژاد کارشناس مسئول برنامه پیشگیری از خودکشی و خانم دکتر فتحی کارشناس این برنامه در وزارت نیز در این نشست حضور داشتند.

همچنین جلسه ی آموزشی با حضور هیات اعزامی از وزارت و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان با همین موضوع در معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.

استان لرستان در سال های گذشته جزو استان های با آمار بالا در خصوص خودکشی بود که با برنامه ریزی مناسب دانشگاه، طبق آمار اعلام شده از وزارت بهداشت در سال های اخیر از استان های بحرانی فاصله گرفته است .

بر همین اساس استان لرستان به عنوان پایلوت این برنامه ی کشوری انتخاب شده است.