عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

جلسه شورای راهبردی توسعه نانو فناوری پزشکی دانشگاه ایران



جلسه شورای راهبردی توسعه نانو فناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جلسه شورای راهبردی توسعه نانو فناوری پزشکی با حضور دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه، معاونین آموزشی، پژوهشی، رییس دانشکده فناوری نوین، دکتر مهروی مدیر توسعه نانو فناوری در دانشگاه و دکتر پورنیک مدیر توسعه فناوری سلامت و اعضای گروه نانوفناوری پزشکی، مورخ ۱۲ آذرماه در سالن شورا برگزار گردید.
در ابتدا دکتر مهروی، گزارشی از برنامه توسعه نانو فناوری ارائه داد.
در ادامه دکتر رضایت ؛ دبیر بورد نانو فناوری پزشکی وزارت بهداشت و مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده ، حمایت خود در زمینه های مختلف از جمله  دادن مجوزهای نانو مقیاس، مجوزهای غذا دارو برای  محصولات نانو و بحثهای  فناوری و سایر موارد مورد نیاز جهت توسعه این علم در دانشگاه را اعلام و بیان کرد: تسهیلات ویژه در اختیار دانشگاه جهت توسعه فناوری نانو قرار داده می شود.
دکتر رضایت حمایت و موافقت خود را جهت راه اندازی از اولین شتابدهنده تخصصی نانوفناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران را اعلام نمود.
سپس دکتر وردی ؛مسئول سلول درمانی و ناباروری در مدیریت پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت در خصوص سلول درمانی توضیحاتی را عنوان کرد.
همچنین دکتر قانع ؛ مشاور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص تصفیه  و اقدامات انجام شده مطالبی را شرح داد و در خصوص  پسابهای بیمارستانی  بحث و بررسی شد.
در این راستا مقرر شد یکی از بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایران  به عنوان پایلوت انتخاب شود و پس از بررسی ها توسط کارگروه ویژه مشترک، پروپوزال مشترکی جهت این کار در اسرع وقت ارائه گردد.
گفتنی است دکتر کوهپایه زاده ، راهکارهای اجرایی خود را برای تسریع در انجام کار بیان کرد.
در این جلسه ، دبیر بورد نانو فناوری پزشکی وزارت بهداشت، مشاور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مسئول سلول درمانی و ناباروری در مدیریت پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت حضور داشتند.