عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

مرکز جوار دانشگاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما عملاً بستر ایجاد می‌کنیم و استانداردسازی می‌کنیم اما خلاقیت‌های اصلی را دانشگاه‌ها ایجاد می‌کنند.

وی افزود: الزاما آن چیزی که در دانشگاه شهید باهنر رخ می‌دهد با آن چیزی که در دانشگاه‌های دیگر اتفاق می‌ا‌فتد متفاوت است، اما همین موضوع هم در جای خود تجربه ارزشمندی است، لازم است مستندات این موضوع شامل ویژگی‌های دوره و تعداد دانشجویان دوره دیده را برای وزارت ارسال نمایید تا دیگران نیز از این تجربه استفاده کنند.

دکتر مسعود برومند گفت: مهارت به انسان اعتماد به نفس می‌دهد و آنها می‌توانند با مهارت از دانسته‌های تئوری خود استفاده نمایند، که در نتیجه یک چیزی را بسازند و یا خلق کند.داشتن مهارت امری بدیهی در سراسر دنیا است.

وی تصریح کرد: به‌زودی سامانه‌ای را ایجاد خواهیم کرد که دانشجویان باید مهارت‌های خود را وارد نمایند تا از آن مهارت در فضای دانشگاه‌ها استفاده شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: وضعیت بازار کار را باید دائماً به دانشگاه اطلاع رسانی کرد تا آنها دید مناسبی نسبت به جامعه کاری داشته باشند.

همچنین معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه از آزمایشگاه پژوهشی و تحقیقات کاربردی (مرکزی)، پروژه های صنعتی، دستگاه تمییزکاری لیزری به منظور پاک سازی آلاینده های فرونشسته بر روی سطح المان های الکتریکی، بهبود کارایی عملیات فلوتاسیون با کاهش رس ها و پیریت در مقیاس نیمه صنعتی، گیاه جدید تریتی پایرم، پسته مقاوم به شوری، کارگاه مجازی آموزش و رفع اشکال سامانه محاسبات سریع دانشگاه(HPC) و پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی بازدید و با فعالیت‌های دانشگاه شهید باهنر آشنا شدند.