عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

ازدواج آسان و دانشجویی باید ترویج شود

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: ازدواج آسان و دانشجویی باید در سطح جامعه ترویج شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ستاد ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور به دنبال تسهیل ازدواج آسان است.
وی با بیان اینکه دانشجویانی که از اول فروردین ماه سال ۱۳۹۷ تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ ازدواج کرده باشند می توانند در سامانه ازدواج دانشجویی سالجاری ثبت نام کنند، تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشجویی که ازدواج دانشجویی کرده باشند را به سفر زیارتی مشهد مقدس می فرستد.
حسنی با اشاره به اینکه ازدواج دانشجویی جزو ازدواج هایی است که کمترین طلاق در آن انجام می شود، اضافه کرد: سال گذشته ۱۶۶ زوج در دانشگاه های استان در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده بودند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: صدور مجوز برای تدریس دروس معارف اسلامی به صورت استانی انجام می شود و الان حدود ۱۲۰ نفر در دانشگاه های استان این دروع را تدریس می کنند.
حسنی افزود: حدود ۸۰ نفر روحانی در دانشگاه های استان اردبیل در زمینه های اقامه نماز جماعت، پاسخ به پرسش های دینی و مذهبی، برنامه های فرهنگی و مواردی از این دست فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: اعزام اساتید و دانشجویان به عتبات عالیات، برگزاری دوره های ضیافت اندیشه، تشکیل برنامه عفاف و حجاب و ترویج کرسی های آزاد اندیشی از دیگر برنامه های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بصیرت و بیداری همیشه از دانشگاه ها شروع می شود و دانشجویان حقایق را به مردم انتقال می دهند و برای روز دانشجو بیش از ۵۰ برنامه تدارک دیده ایم.
حسنی با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در کشور هستند که باید با بصیرت افزایی و معرفت افزایی نقشه های شوم آنها را نقش بر آب کرد، ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه بسیار مهم است و باید برای این حضور از حالا تلاش کنیم.