عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مشهد میزبان همایش کاربردهای نوین پروبیوتیک در پزشکی برگزار می شود

ششمین همایش کاربردهای نوین پروبیوتیک ها و غذاهای سودمند در پزشکی با رویکرد بررسی جدیدترین یافته ها و کاربردهای پروبیوتیک ها و سین بیوتیک ها در بیماری های مختلف به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

دبیر علمی این همایش در گفتگو با وب دا اظهار کرد: این همایش ۱۴ آذر ماه همراه با امتیاز باز آموزی ویژه گروه های تخصصی و فوق تخصصی کودکان ، داخلی، زنان، عفونی در مجتمع فرهنگی آموزشی سپید برگزار می شود.

دکتر حمید آهن چیان با اشاره به اینکه پروبیوتیک ها در واقع میکرو ارگانیسم هایی هستند که از طریق مصرف غذاهای تخمیر شده یا مکمل های دارویی وارد بدن می شوند ، خاطر نشان کرد:  تحقیقات نشان می دهند تعادل یا عدم تعادل باکتری های سیستم گوارش با بروز بیماری ها و سلامت عمومی بدن در ارتباط است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمر های زنده ای هستند که به حفظ این تعادل کمک می کنند؛ ما معمولا نسبت به این باکتری ها احساس خوبی نداریم و آنها را عامل بروز بیماری می دانیم ، اما بدن انسان سرشار از باکتری های خوب و بد است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از اواسط سال ۱۹۹۰ میلادی مردم با پروبیوتیک ها آشنا شدند و به دنبال کشف خواص آنها بودند گفت: پزشکان معمولا برای بهبود مشکلات گوارشی آنها را تجویز می کردند . زمانی که روده بر اثر مشکلی یا مصرف آنتی بیوتیک باکتری های خوب خود را از دست بدهد ، پروبیوتیک ها به جایگزینی آنها در روده کمک می کنند البته خواص پروبیوتیک ها محدود به این حوزه نمی شود بلکه در سلامت کودکان، بیماریهای داخلی، زنان و عفونی نیز تاثیر گذار است.

دکتر آهن چیان اظهار کرد: در ششمین همایش کاربردهای نوین پربیوتیک در پزشکی که به مدت یک روز برگزار می شود پنل های تخصصی در خصوص کلیات خواص پربیوتیک ها، نقش پربیوتیک ها در بیماریهای داخلی، کودکان و زنان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه پنل بررسی خواص مصرف پربیوتیک بر اعصاب نیز یکی دیگر از پنل های آموزشی است، خاطر نشان کرد: در این همایش بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید در رشته های مختلف مرتبط با کنگره حضور خواهند یافت.

{jcomments on}