عمومی | دانشگاه معارف اسلامی

نشست «تحلیل و بررسی ابعاد فتنه ۹۸»

نشست «تحلیل و بررسی ابعاد فتنه ۹۸» با سخنرانی دکتر علیرضا زاکانی و به همت انجمن علمی دانشجویی انقلاب اسلامی در روز دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.

دکتر زاکانی تحلیل وقایع اخیر را ریشه در انقلاب دانستند؛ تحلیل نا­آرامی­ های سال ۹۸ خیلی عجیب و غریب نیست و تحلیل آن به اصل انقلاب اسلامی برمی­گردد. اصل انقلاب با یک رهبر و یک مکتب و یک ملت به پیروزی رسید و طی این سال­ ها با تمسک به همان رهبر و مکتب و پشتیبانی همان ملت انقلاب سرپا مانده است در حالی که نوع مواجهه دشمنان با انقلاب از ابتدای انقلاب، مواجهه سخت بوده است. دشمنان انقلاب در مرحله اول به دنبال کودتا بودند و در مراحل بعد به دنبال انحراف و در مرحله سوم و بعد از دفاع مقدس به دنبال جنگ نرم و مبارزه با اعتقادات مردم بودند که در هیچ مرحله ­ای موفق نشدند. در دهه ۷۰ شیوه آنها عوض شد و به دنبال شکاف بین مسئولین بودند که باز هم موفق نشدند. در دهه ۸۰ به دنبال انقلاب رنگین بودند که موفق نشدند، در این مرحله می­خواستند مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند. مرحله ششم تشدید فشار اقتصادی بود که باعث نارضایتی مردم می­شد و فساد اقتصادی امید را در مردم می­کشت. مرحله هفتم بر هم زدن شرایط امنیتی بود که همه، اعم از مخالفین و منافقین و سلطنت طلب ­ها، اتفاق نظر داشتند بر برهم زدن شرایط امنیتی! در مرحله هشتم و از رهگذر برجام به دنبال تشدید نفوذ بودند که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند و اینجا هم به بن ­بست خوردند. پروژه نفوذ از اول انقلاب بود اما در این سال ­های اخیر خیلی جدی شده بود.

نماینده سابق مجلس در ادامه به فتنه ۹۸ اشاره نمودند: پایه اول فتنه ۹۸ تشدید فشار اقتصادی از برون کشور بواسطه تحریم بود و پایه دوم فتنه، ناکارآمدی است که مسئولین یا نخواهند و یا نتوانند کار کنند. پایه سوم دعوت به حضور خیابانی بود. پایه چهارم آشوب و غارت است که در اینجا سه دسته دخیل هستند؛ دسته اول هسته سخت سازماندهی شده ضد انقلاب هستند که افراد خاصی می­ باشند، دسته دوم اراذل و اوباش هستند که در هر شهری وجود دارد، دسته سوم لشکر ناراضیان از مردم هستند که متاسفانه مورد سوء استفاده قرار می­گیرند. اتفاق امسال این بود که پایه اول که تشدید فشار اقتصادی بود لق شد، یعنی جامعه بعد از نوسانات شدید ارزی به یک ثبات نسبی رسید و نکته بعد حضور آقای رئیسی در راس قوه قضائیه بود که جلوی مفاسد را گرفت و مردم باز هم امیدوار شدند. پس رفتند سراغ فاز بعدی که ناکارآمدی مسئولین بود که در قضیه بنزین خودش را نشان داد. وقتی بنزین یک دفعه گران شد کشور دچار شرایط بحرانی و شُک بزرگی شد. در این شرایط ناکارآمدی، پایه چهارم را که آشوب بود به همراه آورد و چون سازماندهی قبلی که در نشست پاریس اتفاق افتاد، هم وجود داشت و نارضایتی مردم هم بود و اراذل و اوباش هم مهیا بودند اوضاع بهم ریخت و متاسفانه دستگاه­ های امنیتی برآورد درستی نداشتند. روز اول آشوب بود و روزهای بعد غارت هم اضافه شد. نکته ­ای که در این وقایع اخیر خیلی بد بود این بود که مجموعه­ ای که حکومت بر مدار آن قوام پیدا می­کرد، یعنی دولت و مجلس و دستگاه قضایی، به جان هم افتاده بودند، یعنی استخوان بندی بهم خورده بود در این فضا رهبری از یک بحران بزرگ و از خطری که اصل نظام را تهدید می­کرد از فروپاشی جلوگیری کردند.

دکتر زاکانی وظیفه امروز را تغییر کشور بر مبنای تفکر برخاسته از مکتب امام(ره) عنوان کردند؛ تغییر در کشور قطعی است و سه گروه به دنبال آن هستند؛ انقلابی ­ها، غیر انقلابی ­ها و ضد انقلاب­ ها، ضد انقلاب می­خواهد ریشه انقلاب و نظام و دین را بکند و ایران را تجزیه کند و مردم را نابود کند، غیر انقلابی­ ها می­گویند این انقلاب را مدیریت کنیم و چند صباحی از این دنیا بیشتر بهره ببریم برای اینها انقلاب اسلامی و زمینه ظهور مهم نیست. جریان انقلابی که پرچم آن به دست مقام معظم رهبری است در حال مدیریت جامعه به سمت جریان انقلاب است و بیانیه گام دوم بخشی از این تغییر است.

ایشان گفتند: انقلابی در جهت زدودن پلشتی‌های غرب باور و روی آوردن به آموزه‌های امام(ره) است. ما موظفیم جنبش تغییر را مدیریت کنیم و راه آن از صندوق رای می­گذرد.

در پایان دکتر علیرضا زاکانی به پرسش ‌های حاضران در جلسه پاسخ دادند.

Free Download WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Download Premium WordPress Themes Free
Download Best WordPress Themes Free Download
download udemy paid course for free
download samsung firmware
Free Download WordPress Themes
lynda course free download