عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

دانشگاه آزاد اسلامی از ایده جوانان برای تولید محصول حمایت می‌کند

مراسم معارفه و تکریم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد با حضور مهندس احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد:
آیین معارفه و تکریم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد با حضور مهندس احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در این آیین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی است که با توان و دستان مبارک امام خمینی (ره) تلاش مدیران و زحمت خود مردم تاسیس شد، یک ظرفیت بزرگ در کشور است.
مهندس احمد حیدری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ۳۸ درصد آموزش عالی را در خود جای داده است و بیش از ۶ میلیون فارغ التحصیل، ۴۰ در صد ظرفیت پرستاری و پزشکی کل کشور، بیش از ۲۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی، یک میلیون و دویست هزار دانشجو، ۲۴ هزار عضو هیات علمی، ۱۱۲ آموزشکده و ساخت ۷۰۰ مدرسه را در کارنامه ۳۷ ساله خود به ثبت رسانده است.
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: وظیفه دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بسیار سنگین است و در این زمینه تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گفته وی، امروز دانشگاه تراز انقلاب باید دارای ویژگی‌های انقلابی بودن و اسلامی بودن باشد و در دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، باید پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی ناظر بر رفع نیازهای کشور باشد .
وی اظهار داشت: هدف دانشگاه آزاد اسلامی رفتن به سمت دانشگاه‌های مهارت آفرین است و دانشگاه نسل سوم و چهارم در خدمت تولید علم به ثروت است و این دانشگاه از ایده جوانان برای تولید به محصول حمایت می‌کند.
مهندس حیدری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است که هم بتواند سند اسلامی شدن و هم سند سیاست های مقام معظم رهبری را به درستی به عنوان یک سرباز واقعی نظام اجرا کند و هم با دستان پر توانی که توانسته این همه ظرفیت عظیم را در کشور به وجود آورد، بتواند این امکانات و پتانسیل های موجود در دانشگاه را به مرحله اجرا در آورد.
وی در ادامه بیان داشت: فراصندوق سرمایه‌گذاری با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان تشکیل شده است، که هدف از ایجاد این صندوق، حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها و اختراعات علمی دانشجویان و دانشگاهیان است.
به گفته وی، این صندوق متشکل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مخابرات، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) است .
حیدری افزود: فراصندوق با هدف شتابدهی سرمایه‌گذاری خطر پذیر کسب و کارهای نو راه اندازی شد و یک حرکت مطلوب در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان است و اگر در این فراصندوق، مخترعان و پژوهشگران سودکردند، سود برای آنها باشد و اگر در راه ثبت و اجرایی شدن اختراع خود ضرر کردند، فراصندوق این ضرر را برعهده می گیرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم گفت: امروز عضوی از این خانواده بعد از سه دهه خدمت و تلاش، سنگر علم به دیگر اعضای این خانواده سپرد و از همین خانواده فرد دیگری این علم را به دست گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا قاسمی نژاد افزود: دکتر نیکخواه که در طی سه دهه خدمت خالصانه چه در کسوت استادی و چه در کسوت مدیرتی توانسته است خدمات زیادی را به دانشگاه آزاد اسلامی استان و شهرکرد داشته باشد.
وی اظهار داشت: ما در مکتب اسلام هستیم تکریم واقعی به وسیله پروردگار انجام می شود ولی ما وظیفه داریم در حد وسعمان از این برادر ارجمند تشکر کنیم. ان شااله کارشان باعث روشنایی در دنیا و سعادتشان در آخرت شود.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بخش دیگر این نشست معارفه دکتر ابراهیم رحیمی استاد تمام دانشگاه، فردی اخلاقی، علمی، توانمند، با نشاط و محبوب در دانشگاه است که فرزند همین دانشگاه است و با تلاش و همت، درجات علمی را طی کرده و امروز فرماندهی این سنگر عظیم را به عهده گرفته است.
وی بیان داشت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی یک توفیق عظماست که نصیب هر کس نمی شود چون خدمت به رسول الله، خدمت به امام زمان (عج) ، خدمت به امیر المومنین (ع) و خدمت به خداوند باری تعالی است.
حجت الاسلام قاسمی نژاد گفت: در دانشگاه تراز انقلاب، اولین شاخصه، تصمیم سازی و تصمیم گیری است که باید به وسیله نیروهای انقلابی و از درون دانشگاه باشد و نیروی انقلابی نیرویی است که پایبند به ارزش ها و آرمان ها و اسقلال کشور است و تعریفش از انقلاب تعریف عرفی نیست. انقلاب در واقع آرمانش به وجود آورنده تمدن اسلامی است.
به گفته وی، حاکمیت در دانشگاه تراز انقلاب، باید اسلام باشد. یعنی در تمام فعالیت ها، قله باید دین و معارف قرآن و اهل بیت (ع) باشد و دانشگاه تراز انقلاب، هم توانمندی های خودش را می داند و هم از توانمندی های استان استفاده می کند.
سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد نیز در این مراسم گفت: بی شک دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و برکات زیادی را در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی به همراه داشته است.
دکتر ابراهیم رحیمی افزود: خدای منان را سپاسگزارم که توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری را در این استان و دانشگاه به بنده عنایت فرموده و از اعتماد ریاست عالی دانشگاه، دکتر طهرانچی بسیار سپاسگزارم و امیدوارم به فضل خدای منان در این مسئولیت روسفید باشم و رضای خدای متعال، مقام عظمای ولایت و ریاست عالی دانشگاه، مسئولین استان، اعضای هیات علمی و دانشجویان مهیا شود.
وی بیان داشت: با سه دهه فعالیت در استان، شناخت از اقلیم استان، روحیات و اخلاق مردم ولایت مدار استان، امیدوارم به لطف خداوند، پشت گرمی به حمایت های ریاست عالی دانشگاه، همکاری و همدلی استادان، کارکنان و دانشجویان عزیز بتوانم این کشتی را به سر منزل مقصود برسانم.
سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: با بکارگیری تمام ظرفیت ها و پتانسیل های استان، افراد توانمند، کارامد و با اخلاق، سیاست‌های دانشگاه، که با مدیریت جدید دانشگاه رویکردی تحول گرایانه دارد در همه ی حوزه های فرهنگی و اجتماعی اجرایی شود.
در ادامه این مراسم، دکتر مظاهر نیکخواه رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد در این مراسم گزارشی از عملکرد ۲۱ ماه مدیریت خود در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، عمرانی و اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد ارائه داد.
در این مراسم دکتر ابراهیم رحیمی به‌ عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی و از تلاش‌های دکتر مظاهر نیکخواه قدردانی شد.
ادای احترام به پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و بازدید از مجتمع بزرگ آزمایشگاهی، مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه، کارگاه تولید و فراوری گیاهان دارویی، مجموعه ورزشی آموزشکده فنی و حرفه ای سما شهرکرد و تجلیل از سه کارمند بازنشسته دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از دیگر برنامه های سفر معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی به واحد شهرکرد بود.