عمومی | دانشگاه فرهنگیان

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «جناب آقای حیدری» رییس دانشگاه ضمن خوشامد گویی وگرامیداشت یاد وخاطره شهدای ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ اظهار داشت: علت خطاب ۱۶ آذر به روز دانشجو بنام سه دانشجوی شهید است، دانشجویانی که در مقابل استکبار در حکومت طاغوت قیام کردند و به شهادت رسیدند و این روز بنام دانشجو نام گذاری شده است و تجدید عهد دانشگاه با شهدای دانشجو است. وی در ادامه از دانشجویان حاضر در سالن خواستند نشاط، توسعه و بالندگی را سرلوحه ی کار خود قرار دهند و مهمترین دغدغه آن ها حرفه ای شدن و رسیدن به معلمی در تراز جمهور اسلامی باشد. همچنین ایشان ضمن تاکید به تلاش دانشجو معلمان برای رشد و ارتقای دانش حرفه ای افزود: در سند تحول بنیادین و افق ۱۴۰۴، آموزش و پرورش به معلمان فکور و تاثیر گذار با دانش های تخصصی، تربیتی، عمومی و فناورانه نیاز دارد که دانشجویان باید این فرصت مهم را مغتنم شمرده و خود را از همه جهات آماده کنند تا پاسخگوی نیاز آیندگان باشند. در ادامه ی جلسه دکتر ایمانی مقدم نماینده دفتر نهاد مقام مع

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزیدر ابتدای این مراسم، «جناب آقای حیدری» رییس دانشگاه ضمن خوشامد گویی وگرامیداشت یاد وخاطره شهدای ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ اظهار داشت: علت خطاب ۱۶ آذر به روز دانشجو بنام سه دانشجوی شهید است، دانشجویانی که در مقابل استکبار در حکومت طاغوت قیام کردند و به شهادت رسیدند و این روز بنام دانشجو نام گذاری شده است و تجدید عهد دانشگاه با شهدای دانشجو است.

وی در ادامه از دانشجویان حاضر در سالن خواستند نشاط، توسعه و بالندگی را سرلوحه ی کار خود قرار دهند و مهمترین دغدغه آن ها حرفه ای شدن و رسیدن به معلمی در طراز جمهور اسلامی باشد.

همچنین ایشان ضمن تاکید به تلاش دانشجو معلمان برای رشد و ارتقای دانش حرفه ای افزود: در سند تحول بنیادین و افق ۱۴۰۴،  آموزش و پرورش به معلمان فکور و تاثیر گذار با دانش های تخصصی، تربیتی، عمومی و فناورانه نیاز دارد که دانشجویان باید این فرصت مهم را مغتنم شمرده و خود را از همه جهات آماده کنند تا پاسخگوی نیاز آیندگان باشند.

در ادامه ی جلسه دکتر ایمانی مقدم نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ضمن تبریک روز دانشجو، دانشجو معلمان را راهبران نسل آینده به مسیر رشد و تعالی توصیف کردند و خوشبختی و سعادت نسل آینده را در گرو تعهد و انجام وظیفه ی معلمان دانست. ایشان اهمیت و نقش تعهد و نظم در انجام وظایف را برای دانشجویان تشریح کردند.

آقای دادگر نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان فرصت جوانی را فرصت مغتنمی برای خودسازی و آماده شدن دانشجویان برای آینده و ذخیره سازی علم و معنویت و کسب مهارت های لازم دانست. ایشان افزود: شجره ی طیبه ی انقلاب به جوانان متعهد، الهام بخش و تمدن ساز نیاز دارد.

دادگر ضمن اشاره به وظیفه ی خطیر مسئولین دانشگاه فرهنگیان گفت: در جمهوری اسلامی باید معلمانی با اصالت، با فضیلت، گفتمان ساز، تمدن ساز و الهام بخش تربیت شود.

ایشان یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب را توسعه کیفی دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: یکی از راه های افزایش کیفیت دانشگاه ها مطالبه گری دانشجوها است. دانشجویان با منطق، ادب و صراحت می توانند مطالبات به حق خود را در فضایی آرام و بدون تنش و با نشاط مطرح کنند. وی در پایان صحبت های خود از دانشجویان خواست نسبت به وضعیت علمی و کیفیت آموزش در دانشگاه حساس باشند.

در ادامه ی مراسم جناب آقای اکرمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ضمن اشاره به مسئولیت خطیر معلمان در جامعه گفت: معلمان با نگاه علمی به مسائل به سایر اقشار جامعه برای طی مسیر موفقیت کمک کنند.

ایشان یکی از مشکلات جامعه کنونی را نگاه غیر علمی و غیر کارشناسی به مسائل دانست و افزود: دانشگاه محل تولید علم و تربیت نیروی متخصص و تربیت یافته است و جامعه با کمک و همراهی این نیروی متخصص می تواند مسیر رشد و تعالی را طی کند.

از دیگر برنامه های این مراسم سخنرانی و مطالبه گیری دو نفر از دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان پردیس باهنر و زینب کبری، پخش کلیپ و اجرای سرود بود.

پایان بخش این مراسم تقدیر از ۵۶ نفر از برگزیدگان برتر علمی، فرهنگی و ورزشی بود.