عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کمیته اطلاع رسانی اچ آی وی در شهرستان فارسان تشکیل شد

وبدا؛ سرپرست شبکه بهداشتی و درمانی شهرستان فارسان گفت: کمیته اطلاع رسانی اچ آی وی شهرستان با حضور اعضاء در دهمین روز از آذرماه ۹۸ در دفتر سرپرستی تشکیل شد.
به گزارش وبدا؛ ضرغام حیدری افزود: در این جلسه ضمن بیان اهداف نامگذاری هفته اطلاع رسانی ایدز و ترشح محورهای عناوین این هفته و شعار آن، در خصوص نحوه برگزاری و استفاده حداکثری از فرصت پیش آمده در این هفته برای آموزش عمومی بحث و تبادل نظر شد.
حیدری در ادامه از نواختن زنگ هشدار ایدز با حضور فرماندار،ریاست آموزش و پرورش شهرستان و نمایندگانی از سایر ادارات مربوطه، در مدرسه شهید زهره بنیادیان در نهمین روز از آذرماه جاری خبر داد.
به گفته وی، در این برنامه آموزشی و فرهنگی ضمن ارائه نکات علمی و کاربردی برای آشنایی بیشتر با بیماری ایدز، به برخی اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش و اطلاع رسانی اشاره و توسط فرماندار شهرستان از فعالیت های شبکه در این راستا تقدیر شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان، راه اندازی کلینیک سیار به مدت ۳ روز در سطح شهرستان و ارائه خدمات به داوطلبین را از دیگر فعالیت های انجام شده در راستای مقابله و پیشگیری و کنترل بیماری ایدز برشمرد.
حیدری، ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی، انجام آزمایش اچ آی وی برای داوطلبین، توزیع پمفلت های آموزشی و وسایل پیشگیرانه بصورت رایگان بین مراجعین را از خدمات کلینیک سیار اطلاع رسانی ایدز در شهرستان فارسان عنوان کرد.