عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

بر ضرورت ارائه دیدگاه های تحلیلی- فنی در برخورد با موضوعات کلان ملی بخش کشاورزی از سوی موسسه های تحقیقاتی تاکید شد

در شورای تحقیقات  کشاورزی سازمان:
بر ضرورت ارائه دیدگاه های تحلیلی- فنی در برخورد با موضوعات کلان ملی بخش کشاورزی از سوی موسسه های تحقیقاتی تاکید شد


شورای تحقیقات کشاورزی با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر رسول زارع قائم مقام سازمان، دکتر کامبیز بازرگان معاون پژوهش و فناوری، دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر مویدی معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ، رئیسان پژوهشگاه، پژوهشکده ها و موسسه های تحقیقاتی و مدیران کل دفاتر ستادی دوشنبه ۱۱ آذر سال جاری در سالن اندیشه برگزار شد.
حجت الاسلام سعیدیان مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان  ضمن تبریک مناسبت های مذهبی در ماه ربیع، با اشاره به ولادت امام صادق علیه السلام مطالبی پیرامون جایگاه علمی آن امام همام در نشر معارف اسلامی بیان داشت. وی پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن را برگرفته از سعی و تلاش ائمه معصومین در صدر اسلام به ویژه در دوران امام صادق علیه السلام و تربیت شاگردان بسیار دانست و برای همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه  دست اندرکاران تامین امنیت غذایی در حفظ امانت مسئولیت آرزوی موفقیت کرد.
دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به ضرورت موضع گیری های فنی نسبت به مسائل ملی بخش کشاورزی، از رئیسان موسسه های تحقیقاتی خواست در ارائه نقدهای کارشناسی با رویکرد تحلیلی، فعالانه وارد عمل شوند. وی با بیان این مطلب که لازم است تحلیل های تخصصی- موضوعی موسسه های تحقیقاتی جامع و دقیق باشد، شکل گیری گفتمان تحلیل محور در موضوعات طرح های پژوهشی را مورد توجه قرار داد.
دکتر خاوازی هم چنین با اشاره به پایش فعالیت پژوهشی اعضای هیات علمی جدید الاستخدام، موسسه هایی را مورد نقد قرار داد که کمیته های علمی فنی آنان در تصویب طرح های پژوهشی دارای عملکرد ضعیفی هستند و نظارتی در نحوه ترفیع رتبه اعضای هیات علمی مجموعه تحت مدیریتشان وجود ندارد. وی توجه به مکاتبات دستگاه های نظارتی را از انتظارات مهم سازمان دانست و بر ضرورت پاسخگویی کلیه موسسه ها و مراکز تحقیقاتی به مکاتبات معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان در این زمینه تاکید کرد.
رئیس سازمان با اشاره به فعالیت های دفتر امور بین الملل سازمان در فراهم نمودن زمینه های همکاری مشترک بین المللی، شکل گیری فرصت مغتنم همکاری با آکادمی علوم  یانان چین را در نتیجه تلاش های این دفتر دانست و بر ضرورت بهره مندی از زمینه های مشترک دوجانبه تاکید کرد.
دکتر کامبیز بازرگان معاون پژوهش و فناوری سازمان ضمن ارائه گزارشی با موضوع "طرح های تحقیقاتی، اولویت ها و اعتبارات" رویکرد این معاونت را در اجرای طرح های پژوهشی، شفافیت در تامین اعتبارات و نحوه هزینه کرد پروژه های مصوب بیان داشت. وی با اشاره به لزوم همکاری موسسه های تحقیقاتی برای تحقق این امر، خاطرنشان ساخت اعتقاد ما بر این است سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با موسسه محوری به شکوفایی خواهد رسید و در این راستا لازم است نحوه تصویب طرح های تحقیقاتی و عملکرد کمیته های علمی – فنی به دقت مورد پایش قرار گیرد.
دکتر بازرگان با اشاره به برگزاری گردهمایی توانمندسازی اعضای هیات علمی جدید الاستخدام در صفی آباد دزفول ، ارتقا سطح دانش این دسته از همکاران و آموزش چگونگی انجام طرح های تحقیقاتی چند منظوره را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد. وی با اشاره به گرایش های محققان فراگیر در این دوره در حوزه های علوم زراعی، باغی و دامی ابراز امیدواری کرد این آموزش ها در تقویت همگرایی بین رشته ای و بین موسسه ای و اجرای مگاپروژه های هدفمند موثر باشد.
دکتر شهابی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی استان اصفهان، فعالیت های شاخص این مرکز را در راستای افزایش اثر بخشی تحقیقات موثر دانست. وی با اشاره به فعالیت های این مرکز در مشارکت با بخش خصوصی، بومی سازی فناوری تولید بذور گیاهان زینتی در فضای باز، تولید خوراک دام و تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی را از جمله فعالیت های این مرکز برشمرد.

روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی