عمومی | واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

راهنمای تصویری ثبت‌نام مقطع کارشناسی‌ارشد

برای شروع فرآیند ثبت نام اینترنتی در مقطع کارشناسی ارشد، در مرحله اول لازم است جهت بارگذاری مدارک، از ساعت ۸:۰۰ صبح روز ۱۱/۰۹/۱۳۹۸ لغایت ساعت ۱۶:۰۰ روز ۱۶/۰۹/۱۳۹۸ از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی به آدرس http://reg.iauec.ac.ir اقدام لازم به عمل آید. لذا ضروری است پذیرفته شدگان محترم قبل از هرگونه اقدامی راهنمای ثبت نام الکترونیکی را به طور کامل مطالعه و سپس مراحل ثبت نام اینترنتی را مطابق دستورالعمل آغاز نمایند. لازم به ذکر است شروع کلاس های آنلاین بلافاصله پس از ثبت نام می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی به شرح زیر می باشد:

۱- عکس پرسنلی ۴*۳ جهت درج در کارت دانشجویی (حداکثر حجم  KB۳۰)

* عکس ارسالی به صورت تمام رخ، زمینه سفید و با رعایت شئونات اسلامی ارسال گردد.

۲- تصویر پشت و روی کارت ملی (حداکثر حجم  KB۱۰۰)

۳- تصویر همه صفحات شناسنامه (حداکثر حجم  KB۱۰۰)

۴- تصویر پشت و روی مدرک نظام وظیفه (حداکثر حجم  KB۱۰۰)

* پذیرفته شدگانی که فاقد کارت پایان خدمت و معافیت نظام وظیفه می باشند، می بایست بعد از انجام ثبت نام       اینترنتی ، جهت دریافت برگه معافیت تحصیلی و مراجعه به پلیس ۱۰+ ، از تاریخ ۰۵/۱۱/۱۳۹۸ لغایت ۰۸/۱۱/۱۳۹۸ با به همراه داشتن اصل و کپی مدارک مذکور به اداره ثبت نام به آدرس: تهران خیابان پاسداران خیابان نیستان ۸ تقاطع خیابان رام و نیستان ۹ پلاک ۵ حضورا مراجعه نمایند. لازم به ذکر است تاریخ مذکور تمدید نخواهد شد.

۵- تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی موقت تحصیلی (حداکثر حجم  KB۱۵۰)

تذکر ۱: تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع قبلی، می بایست قبل از ۳۰/۱۱/۱۳۹۸ باشد.

تذکر ۲: دارندگان مدارک معادل (موسسه عالی بانکداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مرکز آموزش مدیریت دولتی و…) و دوره های داخلی (دانشگاه امام حسین و…)، قبل از ثبت نام و واریز وجه، با اداره ثبت نام (داخلی ۲۹۳) تماس حاصل نمایند.

۶- درصورتیکه متقاضی استفاده از سهمیه شاهد، جانباز بالای %۲۵ و آزاده هستید، بارگذاری تصویر مدارک مربوطه الزامی می باشد.

* تصویر پشت و روی کارت بنیاد شهید (حداکثر حجم  KB۱۰۰)

۷- تصویر ریز نمرات مقطع کارشناسی (حداکثر حجم  KB۲۰۰)

* برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد جهت تطبیق دروس پیش نیاز توسط مدیر گروه آموزشی، ارسال ریز نمرات ضروری است و در صورت عدم ارسال ریز نمرات کلیه دروس پیش نیاز در ترم اول برای دانشجو انتخاب واحد خواهد شد.

تذکر مهم: در آخرین مرحله فرایند ثبت نام اینترنتی، پذیرفته شدگان گرامی می بایست مبلغ ۴۵۰ هزار تومان در مقطع کارشناسی پیوسته و مبلغ ۸۵۰ هزار تومان در مقطع کارشناسی ارشد به صورت علی الحساب به صورت الکترونیکی از طریق یکی از کارت های عضو شتاب و درگاه الکترونیکی دانشگاه پرداخت نمایند.

نکات ضروری در خصوص پذیرفته شدگان مشمول نظام وظیفه:

* دانشجویان انصرافی

دانشجویانی که در مقطع قبلی انصراف داده باشند جهت ثبت نام باید حتما نامه لغو معافیت تحصیلی از دانشگاه قبلی را اخذ و سپس ثبت نام نمایند. ایشان پس از طی مراحل ثبت نام اینترنتی، به صورت حضوری و در تاریخ مقرر به دانشگاه مراجعه و برای وی معافیت تحصیلی مجدد صادر خواهد شد. لازم به ذکر است که کلیه دانشجویان تا پایان تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد) فقط یکبار می توانند از این مجوز استفاده نمایند.

* دوره کارشناسی

دانش آموزان جهت ثبت نام حتما باید مدرک پیش دانشگاهی را اخذ نموده باشند.

* دوره کارشناسی ارشد

جهت ثبت نام حتما باید نامه لغو معافیت تحصیلی از دانشگاه قبلی اخذ و سپس ثبت نام نماید.

دانشجویانی که در حین خدمت می باشند، پس از ثبت نام اینترنتی باید به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه نمایند تا کارهای ترخیص از خدمت و دریافت معافیت تحصیلی انجام پذیرد.

* پرسنل نظامی شاغل در نیروهای مسلح

این دسته از دانشجویان ابتدا نامه اشتغال به کار از یگان مربوطه را باید اخذ نمایند و تا تاریخ ۱۵/۱۲/۹۸ مهلت دارند که نامه موافقت با تحصیل را از بالاترین مرجع رسته نظامی خود دریافت و به دانشگاه ارائه نمایند.

لازم به ذکر است در صورت عدم ارائه این نامه، ثبت نام پذیرفته شدگان کان لم یکن محسوب و دانشجو حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

راهنمای تصویری فرآیند ثبت نام:

پس از ورود به وب سایت http://reg.iauec.ac.ir وارد صفحه اصلی سیستم ثبت نام دانشجویان ورودی جدید می شوید.

شما می توانید با وارد نمودن کد ملی و شماره داوطلبی و یا کد ملی و شماره شناسنامه و فشردن دکمه جستجو وارد سامانه ثبت نام الکترونیکی شوید.

تذکر: دانشجویان کارشناسی بدون آزمون باید از طریق وارد نمودن کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه ثبت نام الکترونیکی شوند.

پس از آن به صفحه زیر وارد می شوید. در صورتی که در دو رشته یا بیشتر پذیرفته شده اید می توانید رشته مد نظر خود را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب رشته روی دکمه ورود کلیک نمایید.

در مرحله بعد باید مطالب را با دقت مطالعه کرده و گزینه های “موارد فوق را مطالعه کرده و قبول دارم”  را انتخاب نمایید.

لازم به یادآوری می باشد شما می بایست فایل مقررات ثبت نام را نیز دریافت و با دقت مطالعه کرده و در نهایت روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

در این مرحله به ترتیب باید صفحات اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی، نظام وظیفه (فقط برای آقایان) و نوع سهمیه (در صورت داشتن سهیمه) را  تکمیل نمایید.

تذکر: در هر مرحله باید تمامی موارد ستاره دار (*) را با دقت پر نمایید.

لازم به ذکر است موارد پر شده حتما با دقت تکمیل گردد. در نهایت روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

ضمنا حتما آدرس پستی با دقت تکمیل گردد از این آدرس جهت ارسال گواهی استفاده خواهد شد.

در مرحله بعد باید اطلاعات تحصیلی را پر نمایید.

در این قسمت هم توجه نمایید که موارد ستاره دار حتما با دقت تکمیل گردد.

در مرحله بعد اطلاعات مربوط به نظام وظیفه باید تکمیل گردد.

تذکر: این بخش فقط مربوط به آقایان می باشد و برای داوطلبان زن نمایش داده نمی شود.

پس از تکمیل و ارسال تصویر مدارک مربوط به نظام وظیفه روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

در ادامه در صورتی که تیک گزینه سهمیه را در مرحله اطلاعات فردی وارد کرده باشید وارد این مرحله خواهید شدکه باید با وارد نمودن اطلاعات آن، پرونده خود را  تکمیل نمایید.

در صورت عدم تایید مدارک مربوط به این قسمت، دانشجو نمی تواند از مزایای این بخش از جمله پرداخت شهریه توسط بنیاد شهید استفاده نماید.

پس از تکمیل موارد روی دکمه تایید و ادامه کلیک نمایید.

در مرحله نهایی می بایست کلیه اطلاعات وارد شده در مراحل قبل را تایید نمایید.

تذکر: در صورتی که نیاز به تغییر در این اطلاعات وجود داشته باشد می توانید با جابجایی روی تب های بالای صفحه، صفحه مربوطه را انتخاب و ویرایش نمایید. پس از تایید اطلاعات، دیگر امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد.

پس از تایید و ادامه وارد قسمت بعدی یعنی ارسال مدارک می شوید که می بایست فایل ها را مطابق با حجم خواسته شده ارسال نمایید.

تذکر: امکان دریافت ریز نمرات در ۵ صفحه مجزا وجود دارد.

تذکر: جهت تطبیق دروس پیش نیاز ارائه ریزنمرات ضروری است.

پس از آپلود نمودن تصاویر روی دکمه تایید و ادامه کلیک نمایید.

در نهایت تصاویر خود را در قسمت پیش نمایش مشاهده خواهید نمود.

در ادامه با فشردن دکمه تایید و ادامه وارد قسمت نهایی یعنی پرداخت آنلاین می شوید.

با فشردن دکمه پرداخت اینترنتی وارد درگاه الکترونیکی بانک ملت می شوید.

تذکر: شما با هر کارت عضو شبکه شتاب که رمز اینترنتی (رمز دوم) داشته باشد می توانید پرداخت خود را به راحتی انجام دهید.

با وارد نمودن شماره کارت، رمز دوم و سایر اطلاعات کارت و فشردن دکمه پرداخت عملیات پرداخت صورت می گیرد.

تذکر: در برخی از مرورگرها ممکن است پنجره زیر باز گردد که لازم است دکمه continue را بفشارید تا اطلاعات پرداختی به سایت واحد الکترونیکی منتقل شود.

پس از پرداخت وجه، اطلاعات مربوط به پرداخت شما به صورت زیر نمایش داده می شود که لازم است برای پیگیری فرایند پرداخت الکترونیکی اطلاعات مربوطه را یادداشت نمایید.

در انتها پس از اتمام مراحل ثبت نام، نوبت به انتخاب حوزه برگزاری آزمون می رسد.

لازم به توضیح است واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی جهت رفاه دانشجویان واحد، اقدام به برگزاری امتحانات به صورت همزمان در ۳۳ نقطه کشور نموده است. دانشجو می تواند نسبت به محل جغرافیایی خود، حوزه امتحانات پایان ترم را انتخاب نماید.

لازم به ذکر است پس از اتمام این مراحل، ثبت نام شما قطعی نگردیده است و کارشناسان مربوطه مدارک ارسالی را بررسی و در صورت معتبر بودن، مدارک را در سیستم تایید می نمایند. دانشجو می تواند مطابق شکل زیر از وضعیت تایید و یا عدم تایید مدارک خود آگاه شود.

همچنین در صورت عدم تایید برخی مدارک، می توانید با انتخاب گزینه ویرایش، اقدام به بارگذاری مجدد عکس با کیفیت مناسب نمایید.

که شما می توانید با کلیک روی گزینه ویرایش، تغییرات مد نظر را انجام دهید.

در صورت تایید کلیه مدارک، پس از ورود مجدد به سامانه ثبت نام می توانید شماره دانشجویی و رمز اتوماسیون خود را همانند شکل زیر مشاهده نمایید.

تذکر۱ : انتخاب واحد ترم اول توسط کارشناسان آموزش دانشگاه انجام می شود.

تذکر ۲: دانشجو می تواند با استفاده از شماره دانشجویی و رمز عبور (کد ملی) وارد سامانه اتوماسیون آموزشی به آدرس http://automation.iauec.ac.ir شده و از طریق منوی امور آموزشی – برنامه هفتگی اقدام به مشاهده دروس خود نماید.