عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

راهکارهای موثر برای بهبود کیفیت مراقبت از نوزادان بررسی شد



رئیس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیرمادر معاونت بهداشت دانشگاه با تاکید بر اهمیت پایش و بررسی سلامت نوزادان، گفت: دوره نوزادی یکی از حساس ترین مراحل زندگی محسوب می شود و نوزادان در این مرحله بسیار آسیب پذیر بوده و مرگ و میر بالایی دارند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت بهداشت، گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشت، دومین جلسه آموزشی بررسی و بهبود کیفیت مراقبت های نوزاد را با حضور کارشناسان سلامت مادران، مسئولان امور بهورزی، پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت مراکز و شبکه های بهداشت تابعه، کارشناسان سلامت مادران و کارشناس امور بهورزی معاونت بهداشت برگزار کرد.

در ابتدای این جلسه احمدی رئیس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیرمادر معاونت بهداشت دانشگاه درباره اهمیت استفاده از روش آموزشی اپیک توضیحاتی را ارائه داد.

وی افزود: دوره نوزادی یکی از حساس ترین مراحل زندگی محسوب می شود و نوزادان در این مرحله بسیار آسیب پذیر بوده و مرگ و میر بالایی دارند.

احمدی در ادامه بررسی علل مرگ و ارائه مداخلات اجرایی برای کاهشاختلالات و عوارض ناشی از اقدامات پزشکی را ضروری ذکر کرد.

وی ادامه داد: تجارب جهانی به ویژه در کشور کانادا بیانگر این اصل است که استفاده از روش بهبود کیفیت مراقبت های نوزادی مبتنی بر شواهد بر اساس ده گام "EPIQ" در کاهش مرگ و میر نوزادان بسیار موثر است .

در ادامه این نشست راستکار نیز به عنوان مدرس دوره اپیک با استفاده از کتاب کار و فیلیپ چارت اپیک، آموزش های تئوری و عملی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این دوره آموزش کارشناسان به ۳ گروه برای کار گروهی تقسیم شده و سپس به صورت عملی با تعیین یکی از مشکلات شایع در مراکز و شبکه های بهداشت، نقشه فرایندها ترسیم شد.

در پایان این جلسه مقرر شد پس از دریافت پروتکل اجرایی، برنامه ریزی برای طراحی مداخله در فرآیند مراقبت های نوزادان توسط سطوح محیطی انجام شود.

انتهای پیام/