عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

اهل زهد و تقوی، دل بسته به زندگی دنیوی نیستند

حجت الاسلام دکتر حسین حیدری، رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قزوین، با اشاره به  احادیثی در خصوص زهد و تقوی بیان کرد: اهل زهد و تقوی، دل بسته به زندگی دنیوی نیستند.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین، این سخنان را در نشست هم اندیشی استادان در قالب گفتگوی ماه با عنوان نقد و بررسی تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه در جمع استادان گروه معارف اسلامی دانشگاه های استان و استادان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد.

وحدت و اتحاد، همیشه چاره ساز است

دکتر سیدمحمد موسوی، دانشیار علوم سیاسی دانشگاه پیام نور هم در سخنانی به جستاری در باب تحولات سیاسی خاورمیانه پس از سال ۲۰۱۱ میلادی پرداخت. ایشان ضمن تبیین و تشریح مفهوم خاورمیانه به جنبش های موجود در منطقه اشاره کرد. وی سپس در تبیین تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه پس از سال ۲۰۱۱ میلادی و بیداری اسلامی توضیحاتی داد.

دکتر موسوی به دلایل مهم بی ثباتی در چهار سطح داخلی، منطقه ای، بین المللی و جهانی و گفتمان های موجود در مصر، لیبی، عراق و بحرین و عوامل موثر بر مجموعه امنیتی خاورمیانه پرداخت.

در ادامه این نشست، تعدادی از استادان، به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. پخش نماهنگی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل و تحولات خاورمیانه از دیگر برنامه های این نشست بود.

این نشست، شامگاه ششم آذر ۱۳۹۸ توسط شورای هم اندیشی استادان و گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.