عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کمیته ی شهرستانی برنامه استراتژیک کنترل عفونت اچ آی وی در بروجن تشکیل شد

وبدا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: کمیته ی شهرستانی برنامه استراتژیک کنترل عفونت اچ آی وی ( SIP ) با حضور اعضاء در محل سالن کنفراس شبکه تشکیل شد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی شبکه؛ محمد حسن کرمی افزود: در این جلسه ضمن بررسی وضعیت اچ آی وی در شهرستان و اقدامات صورت گرفته بر اجرای برنامه P.M.T.C.P به منظور جلوگیری از انتقال ویروس از مادر به جنین جهت کلیه مادران باردار از طریق آزمایش الایزا تاکید شد.
وی، غربالگری زندانیان، کمپ های ترک اعتیاد و مراکز حساس و تحت پوشش ادارات بوسیله تست رپید، انجام غربالگری عمومی در سطح شهرستان با راه اندازی پایگاه سیار و نصب بنر و توزیع تراکت را از فعالیت های انجام شده در سطح شهرستان برشمرد و افزود: درمان موارد شناسایی شده به اچ آی وی از اولویت های مرکز می باشد.
وی با اشاره به انجام بررسی موارد تحت درمان اچ آی وی از نظر ابتلا به سایر بیماریهای عفونی از جمله سل افزود: هماهنگی های بین بخشی و درون بخشی با فرمانداری و سایر ادارات در خصوص اجرای برنامه های مختلف در هفته اطلاع رسانی ایدز انجام شده است.
کرمی در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی این برنامه ها با نظارت و تاکید بر آموزش در جهت ارتقاء سطح آگاهی مراقبین سلامت در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان و همچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخش لازم به مردم صورت گرفته است.
کرمی اظهار داشت: در ادامه این جلسه هریک از اعضای کارگروه نسبت به شرح وظایف و اقدامات حوزه خود مطالبی را بیان نمودند.
به گفته وی، کمیته ی شهرستانی برنامه استراتژیک کنترل عفونت اچ آی وی ( SIP ) با حضور مسئولین ارشد و نمایندگانی از فرمانداری، آموزش و پروش مناطق سه گانه، بهزیستی، شهرداری، دانشگاه آزاد، دانشکده پرستاری، اداره امور زندان ها، نیروی انتظامی، بیمارستان، ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام برگزار شد.