عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

مشارکت نخبگان در فرآیند سیاست‌گذاری و برنامه ریزی/توان علمی دانشگاه به...

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، زهرا ایرانمنش دبیر شبکه ملی و جامعه و دانشگاه استان کرمان گفت: شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان کرمان یک تفاهم نامه بین وزارت علوم و تحقیقات فناوری، وزارت کشور، برنامه و بودجه و مرکز استراتژیکی ریاست جمهوری بود که رئیس شورای راهبردی آن در استان کرمان دکتر طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر و مسئولین که به عنوان اعضاء شورای هماهنگی است. در راستای شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان چهار کارگروه در ۱-حوزه‌های بهداشت و سلامت، ۲-کشاورزی و آب، ۳-صنعت و گردشگری و ۴-فرهنگی و اجتماعی که اعضای این کارگروه‌ها از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تشکیل شد.
وی گفت: هدف از این کارگروه‌ها در چهار چوب شبکه مشارکت نخبگان در فرآیند سیاست گذاری و برنامه ریزی در سطوح مختلف استان و توان علمی دانشگاه به منظور سوق دادن فعالیت‌ها علمی دانشگاه به سمت رفع نیازهای جامعه است.
دکتر زهرا ایرانمنش عنوان کرد: در ابتدای راه اندازی شبکه ملی جامعه و دانشگاه با کارگروه فضای سبز شهرداری در خصوص فضای سبز و خدمات شهری تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه شهید باهنر و شهرداری منعقد شد که در خصوص فعالیت‌های در این حوزه با نظر کارشناسان و اعضای هیآت علمی دانشگاه در کار گروه کشاورزی و آب باشد.
با برگزاری این چنین جلساتی بتوانیم یک هماهنگی بین متولیان فرهنگی و امور اجرایی ایجاد کنیم.
در پایان دکتر محمد علی طاهر رئیس شبکه ملی جامعه و دانشگاه و رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن جمع بندی مسائل مطرح شده در جلسه ضرورت شکل گیری کارگروه فرهنگی و اجتماعی با مشارکت دانشگاهیان و نخبگان با همکاری شهرداری کرمان تاکید کرد و گفت: سیاست‌گذاری مشارکتی و الگوی مشارکت و تصمیم‌گیری از پایین به بالا، نیاز به بستر و زمینه‌ای برای اجرایی شدن دارد. از مهم‌ترین الزامات الگوی مشارکت‌محور حضور نهاد علم و دانشگاه در فرایندهای تصمیم‌سازی است.