عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

فلسفه می تواند آشوب های ذهنی را به سمت نظم مفهوم ببرد

دکتر سیدجواد میری منیق عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: فلسفه می تواند آشوب های ذهنی را به سمت نظم مفهوم ببرد و راهکار ارائه دهد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، وی در همایش ملی «فلسفه و ایده وحدت ملی» که به همت انجمن علمی فلسفه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: فلسفه گفتگوی دائمی است و منطق گفتگو در خودش دارد.
وی با اشاره به اینکه فلسفه به کار ما نظم می دهد، تصریح کرد: فلسفه زمانی به درد می خورد که از منظر ایرانی برای ما راهکار ارائه کند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه سه چیز باعث تشتت ما می شود، افزود: مواضع ما نسبت به غرب، نسبت با مدرنیته و نسبت با اقتصاد جهانی این سه عامل هستند.
دکتر محمد حسن زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: فلسفه با اندیشه و تفکر عجین شده است.
وی اضافه کرد: امر فلسفه ممکن است مستقیما در حل مسائل روزمره نقش ایفا نکند ولی اگر راهکارها ریشه فلسفی نداشته باشد حل مساله سخت خواهد بود.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: جامعه با فلسفه غریب است و انجمن فلسفه دانشگاه محقق اردبیلی در صدد است درجه غربت فلسفه را در جامعه کاهش دهد.
لازم به ذکر است در پایان همایش، دکتر میری به سوالات دانشجویان پاسخ داد و از دکتر میری و دانشجویان فعال در انجمن فلسفه تجلیل شد.