عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

دکتر کوهپایه زاده: پروژه انفورماتیک تصویربرداری ؛ یک پروژه سرآمد برای دانشگاه

دکتر کوهپایه زاده : پروژه انفورماتیک تصویربرداری ؛ یک پروژه سرآمد برای دانشگاه علوم پزشکی ایران است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کمیته انفورماتیک رادیولوژی با حضور دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه، دکتر توکلی معاون درمان ، دکتر مهیار غفوری مدیر گروه رادیولوژی و سایر اعضاء مورخ ۹ آذرماه در سالن شورا برگزار گردید.
در ابتدا دکتر غفوری مدیر گروه رادیولوژی که در خصوص مقدمه کار ، بستر مناسب برای انتقال تصویر برداری ، ارائه گزارش استاندارد و تامین زیر ساختهای لازم توضیح  داد.
سپس رئیس دانشگاه ضمن معرفی دکتر غفوری به عنوان مدیر پروژه انفورماتیک تصویربرداری عنوان کرد:
این پروژه بر اساس نیاز سازمانی تعریف شده است ، لذا در این راستا باید برنامه عملیاتی مشخص برای آن در نظر گرفته شود  و تشکل حرفه ای آن تعیین گردد.
دکتر کوهپایه زاده تصریح کرد: هدف گذاری این پروژه این است که دانشگاه علوم پزشکی ایران باید به عنوان مرجعیت علمی در کشور معرفی شود . همچنین کمیته های کلان آن به منظور رصد و تثبیت برنامه ها ، به صورت ماهیانه تشکیل گردد و منابع لازم برای اجرایی شدن این پروژه تامین گردد.
در ادامه دکتر توکلی معاون درمان دانشگاه در خصوص ایجاد یک مرکز تصویر برداری متمرکز در بیمارستانها مطالب لازم را بیان و بر تعیین استانداردهای ورود اطلاعات برای پذیرش بیماران بستری و سرپایی تاکید کرد .
دکتر  طهرانی ، آمادگی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برای ایجاد زیرساختهای مناسب در حیطه های پژوهش  و درمان را اعلام نمود.
گفتنی است اعضای کمیته انفورماتیک رادیولوژی ، پیرامون جنبه های تامین زیر ساختهای لازم ، تعیین برنامه استراتژیک، رعایت درست استاندارد ها، توسعه داخلی و بومی سازی، بازبینی ساختارها ، تعیین داشبورد اطلاعاتی سلامت ، استفاده از پشتوانه علمی و همکاری بین بخشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تهیه خبر : رهنورد