عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

رویداد ملی شتاب تخصصی خرما در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان برگزار شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان، آیین اختتامیه رویداد ملی تخصصی شتاب خرما با حضور دکتر موسی زاده مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محسن شمسی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان، پروفسور محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، جمعی از مقامات استانی، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان کرمان، سرمایه گذاران، باغداران، صاحبان ایده، رئیس اتحادیه تعاون روستایی و اصحاب رسانه در کرمان برگزار شد.

در این رویداد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان و سرمایه گذاران گفت: کلمه شتاب به معنی شناسایی و توانمند سازی ایده های برتر است.

وی در ادامه مطرح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان حدود یکسال برای برگزاری این رویداد تلاش کرده است که سرمایه گذاران و باغداران فعال در عرصه خرما نیز ما را همراهی کردند.

دکتر محسن شمسی با بیان اینکه بیش از ۶۵ ایده به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است، عنوان کرد: ایده های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از سراسر کشور در فرآیند پیش داوری مورد بررسی قرار گرفت که از بین آن ها ۱۱ ایده به مرحله داوری نهایی را یافتند.

وی ادامه داد: همه ایده های ارسالی به این رویداد در نوع خود ارزشمند هستند، اما با توجه به نوآوری و امکان تجاری سازی آنها در پایان این مراسم ۳ ایده به عنوان ایده های برتر انتخاب می شوند.

در ادامه دکتر محمدحسین موسی زاده مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: در سالجاری ۵۰ رویداد استارت آپی بر اساس ظرفیتهای منطقه ای برگزار می شود که انتظار داریم بعد از برگزاری این رویدادها برخی از مشکلات اشتغال استان ها حل شود.

وی از برگزاری رویداد شتاب خرما در استان خوزستان در ۳۰ بهمن ماه سال جاری خبر داد.

دکتر محمدحسین موسی زاده ابراز کرد: امیدواریم در کشور با توجه به بکر بودن ایده و صنایع و وجود ظرفیت ها، برگزاری این رویدادها بتواند اثرات مثبتی برای کشور داشته باشد.

وی گفت: با بیان اینکه سال آینده تحول عظیمی در زمینه خرما در استان کرمان به واسطه همین رویداد رقم می خورد، عنوان کرد: ایده های برتر این رویداد بر اساس اولویت بندی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و برای تجاری سازی آن ها اقدام می شود.

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه به نقش برجسته دانشگاه ها در بهره گیری از چنین رویدادهایی اشاره کرد و گفت: دانشگاه به دلیل اینکه ارزان ترین نیروی دنیا یعنی دانشجویان را در اختیار دارند در صورتی که بتوانند دانشجویان را به سمت نیازهای جامعه به ویژه نیازهای بومی جهت دهی کنند می توانند ارزش افزوده مناسبی را عاید منطقه خود کنند.

وی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که هر دانشگاهی برای برطرف کردن نیازهای آن شهر و استان طراحی شده است لذا باید نیازهای استان در اولویت دانشگاه ها قرار گیرد که دانشگاه جامع علمی کاربردی با برگزاری این چنین رویدادهایی که نیاز استان است، تلاش می کند راه گشای مشکلات باشد.

دکتر محمدحسین موسی زاده افزود: تلاش ما بر این است تا ایده هایی که مراحل اول پژوهشی خود را طی کرده و به یک مدل کسب و کار رسیده باشند توسط منتورهای تهیه شده و محل استقرار آن ها در دانشگاه، به جهت منتورینگ و مباحث حقوقی حمایت معنوی شده تا بتوانند به یک سرمایه گذار وصل شوند.

وی تصریح کرد: یکی از شعارها و افتخارات دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که به ایده های این رویداد ها سرمایه گذار معرفی می کنیم تا بتوانند رشد کنند و در جهت رفع نیازهای استان گام بردارند.

دکتر موسی زاده به کارآفرینانی که قصد شرکت در چنین رویداد هایی دارند توصیه هایی ارائه و خاطر نشان کرد: هر فردی که ایده دارد باید بتواند ایده خود را به بهترین شکل به یک مدل کسب و کار تیدیل کند و بعد از آن به یک سرمایه گذار وصل شود و یا ایده خود را در قالب سرمایه گذاری های مجتمع برای عملیاتی شدن جلو ببرد.

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان مطرح کرد: کار آفرینان سعی کنند خودشان مجری تولید نشوند و خلاق و نوآور باقی بمانند و بعد از ثبت ایده خود آن در اختیار سرمایه گذار قرار دهند تا به سرعت عملیاتی شود.