عمومی | دانشگاه رازی

دستیابی دانشگاه رازی به دانش فنی «کارتریج نانو فیلتر»

برای اولین بار در ایران صورت گرفت

دستیابی به دانش فنی و تولید صنعتی «کارتریج نانو فیلتر» توسط عضو هیات علمی دانشگاه رازی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر فرزاد دبیریان عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشگاه موفق به دستیابی به دانش فنی و تولید صنعتی «کارتریج نانو فیلتر» برای اولین بار در ایران شد.

دکتر دبیریان در تشریح این خبر اظهار داشت: در این محصول از نانو الیاف پلیمری جهت تصفیه آب با کارایی بالا استفاده می‌شود. استفاده از تکنولوژی نانو الیاف در ساخت این فیلتر امکان حذف ذرات کوچک‌تر از یک میکرومتر را فراهم نموده است.

ایشان افزود: در تولید این فیلتر از فناوری High tech بهره گرفته شده است. این فیلتر در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، صنعت شیرین‌سازی آب یا صنایعی که نیاز به تصفیه آب دارند استفاده می‌شود.

دکتر دبیریان بیان کرد: کارایی بالای فیلترهای نانو الیافی در زمینه حذف ذرات کوچک‌تر از یک میکرومتر  باعث افزایش عمر سایر فیلترهای به کار رفته در تجهیزات تصفیه آب می‌شود.

عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشگاه کیفیت بالا، قیمت مناسب و ایجاد ارزش افزوده را از مزایای رقابتی این محصول تولید شده دانست.

شایان ذکر است، دکترای مهندسی نساجی از دانشگاه صنعتی اصفهان، عضو هیات علمی  و مدیر گروه مهندسی نساجی دانشگاه رازی، سازنده تجهیزات الکتروریسی جهت تولید نانو الیاف و تجهیز بیش از ۵۰ مرکز آموزشی و تحقیقاتی و دو شرکت دانش‌بنیان، صادرات تجهیزات الکتروریسی به کشورهای همسایه، دارای ۷ ثبت اختراع در زمینه نانو الیاف، چاپ بیش از ۲۰ مقاله ISI و بیش از ۳۰ مقاله علمی پژوهشی و کنفرانسی در حوزه تخصصی نانو الیاف، فناور برتر استان در سال ۱۳۹۵ از سوابق علمی و کاری دکتر فرزاد دبیریان است.