عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازدید معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه از مجتمع کوی علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی: پس از دریافت گزارش مراجعه تعدادی از دانشجویان با علائم گوارشی و آنفولانزا، در ۲۴ ساعت گذشته نیز نمایندگان معاونت های بهداشتی و غذا و دارو به همراه پیمانکار تغذیه با حضور در کوی دانشگاه به بررسی دلایل احتمالی مشکل فوق پرداختند.
همچنین برای بررسی های بیشتر، کارشناسان بهداشتی نمونه های لازم را برای آزمایش های مربوطه تهیه کردند تا بررسی های بیشتر و دقیقتر انجام شود. همچنین با پیگیری های صورت گرفته ۳۰۰ عدد ماسک برای جلوگیری از شیوع بیماری از بیمارستان شریعتی تهیه و توسط اعضای شورای صنفی در خوابگاه توزیع شد.
از صبح دیروز نیز با تاکید دکتر پورغریب کارکنان معاونت دانشجویی با همکاری داروخانه ۱۳ آبان و بیمارستان شریعتی ضمن اعزام کادر درمانی متخصص و تامین اقلام دارویی مورد نیاز، بصورت شبانه روزی تمام تلاش خود را بمنظور برطرف شدن مشکل پیش آمده انجام دادند.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه پس از حضور در خوابگاه و عیادت از دانشجویان بیمار و ضمن دلجویی، در مذاکره با آنان گفت: تاکنون علت دقیق مشکل پیش آمده مشخص نشده است. وی همچنین اعلام کرد تمام همکاران دانشگاه پیگیری های لازم تا حل مشکل موجود و اعلام عمومی پس از روشن شدن دلیل این امر را انجام خواهند.
با توجه به همزمان بودن علائم گوارشی با علائم آنفولانزا و شیوع اپیدیمی جدید آنفولانزا در کشور و بروز نشانه های این بیماری در بین دانشجویان و به دنبال مشاوره صورت گرفته با دکتر افخمی، متخصص عفونی وی اعلام کرد: با توجه به نشانه های موجود و با توجه به شیوع بیماری های فصل سرد چون آنفولانزا و بیماری های مشابه با نشانه های آنفولانزا و نیز براساس اپیدمیولوژی و هم بواسطه فصل سرد و نزدیکتر شدن دانشجویان به هم در محیط های خوابگاهی و با توجه به حضور دانشجویان در بخش های بیمارستانی، با در نظر گرفتن طولانی تر بودن حالت تهوع که بیش از ۴ یا ۵ ساعت اعلام شده است، به نظر می رسد این دانشجویان مبتلا به آنفولانزا شده باشند. ضمن اینکه تا اعلام نتایج ازمایشگاهی مسمومیت عذایی را نمی توان رد کرد.
مدیریت امور خوابگاه ها نیز که پیوسته در حال رصد و پیگیری این مشکل است، در اطلاعیه ای که در کانال اطلاع رسانی خود منتشر کرده بود، ضمن تایید موارد فوق توصیه هایی نیز به دانشجویان داشت، از جمله: مصرف مایعات بیشتر، استراحت، ایجاد جریان هوا در اتاق، تماس کمتر دانشجویان بیمار با سایر دانشجویان و استفاده از ماسک.
توضیح اینکه، براساس گزارش نهایی مرکز بهداشت و درمان دانشجویان تعداد بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته بدین شرح است:
تعداد ۱۲۵ نفر مراجعه به درمانگاه کوی علوم پزشکی داشتند که ۴ تن از آنان به بیمارستان اعزام شدند و ۳ نفر از ایشان پس از درمان ترخیص شدند و ۱ نفر بواسطه مشکلات زمینه ای همچنان تحت درمان است.
خبرنگار: فرزاد سلطانپور