عمومی | دانشگاه لرستان

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان: دکتر دلاور، از چهره های فاخر کشور و باعث افتخار لرستان است


دکتر حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان در آیین تکریم و بزرگداشت دکتر علی دلاور، گفت:«دکتر دلاور از چهره‌های فاخر ملی و باعث افتخار همه لُرتباران کشور است».

دکتر امیری، افزود:«باعث افتخار ماست که دکتر دلاور توانسته است جایزه ویژه علامه طباطبایی را به خود اختصاص بدهد که یک جایزه معتبر علمی در سطح کشور است».

وی تشریح کرد:«دکتر دلاور از افتخارات لرستان و کشور و بسیاری از کتابهای ایشان، مرجع علمی در حوزه روش تحقیق و آمار در علوم تربیتی و روانشناسی هستند».

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان، بیان کرد:«نقش دکتر دلاور در تربیت شاگردان و شاگردپروری نیز یک نقش اساسی و مهم بوده است».

گفتنی است بنیاد نخبگان استان لرستان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، آیین تکریم و بزرگداشت دکتر علی دلاور، استاد ممتاز دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه روش تحقیق و آمار در علوم تربیتی و روانشناسی را صبح روز چهارشنبه، ۶ آذرماه در محل سالن اجتماعات شهید علیرضا فرجی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار کرد.

دکتر علی دلاور، متولد سال ۱۳۲۰ شهرستان خرم آباد است.

وی دارای ۲۸ کتاب تالیفی از نوع مرجع علمی در حوزه روش تحقیق و آمار در علوم تربیتی و روانشناسی است.

علاوه بر کتابهای تالیفی، دکتر دلاور، دارای ۱۵ عنوان کتاب از نوع ترجمه است و در مجلات علمی، پژوهشی نمایه‌دار معتبر نیز دارای ۴۸۵ مقاله است .

همچنین تعداد مقالات علمی، پژوهشی بین المللی وی ۴۰ مورد است و در بیش از ۱۵۰۰ رساله دانشجویی به عنوان استاد راهنما فعالیت داشته است.

دکتر دلاور دانش آموخته مقطع دکترا روش تحقیق و آمار از دانشگاه فلوریداست (حوزه علوم تربیتی و روانشناسی).

دکتر علی دلاور، در این آیین، در سخنانی، درباره تعریف نخبه، گفت:«نخبه واقعی، کسی است که به مردم خدمت کند».