عمومی | دانشگاه کردستان

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با عنوان دلایل دین گریزی جوانان برگزار شد

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با سخنرانی دکتر علی سلحشور و با عنوان دلایل دین گریزی جوانان در دانشگاه کردستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با سخنرانی دکتر علی سلحشور و با عنوان دلایل دین گریزی جوانان  در دانشگاه کردستان برگزار شد.
عضو هیات علمی دانشگاه کردستان در این جلسه گفت: در حلقه های اجتماعی و مطالعات سیاسی ۲ نوع روشنفکری از جمله مطالعات دینی، و دیگری سکولار ظهور کرده است.
وی افزود: روشنفکری دینی به دنبال ایجاد یک نوع وفاق ما بین سنت و مدرنیته بوده اما سکولار به دنبال مفهوم از خود بیگانه شدن است و موجب از دست دادن عقاید شخص  خواهد شد.
سلحشور تصریح کرد: موضع گیری در برابر دین شامل موارد از جمله، دین گزینی، دین گریزی، بی دینی و دین ستیزی میشود.
عضو هیات علمی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه آمار مشخصی از دین گریزی وجود ندارد، از علل دین گریزی در بین جوانان نام برد و خاطر نشان کرد: از دلایلی که موجب دین گریزی جوانان میشود، گرایش طبیعی انسان به رهایی و حس آزادی از هر قیدی، مشکلات معیشتی و اقتصادی، فقر معرفتی و فهم و تلقی نادرست، تعارض قول و عمل مدعیان، تبلیغ نادرست، خرافات و خشونت و سخت گیری می توان اشاره کرد.
وی با پخش کلیپهای  با محتوای ضد دینی که در چندسال گذشته موجب بدبینی جوانان نسبت به دین شده است، اظهار کرد: دانشجویان باید هوشیار باشند و دین را بر مبنای چندکلیپ ساختگی قضاوت نکنند و مطالعات دینی خود را افزایش دهند زیرا که دین زیبا است.
دکتر سلحشور در پایان یادآور شد: اغراق اصل را از بین می برد و باید از اغراق فاله گرفت و بی شک آموزه های دینی زیباست اما برخی شایعات نادرست جوان را از دین و اسلام،  زده می کند.