عمومی | دانشگاه کردستان

انتخابات شورای صنفی دانشگاه کردستان با حضور ۱۹ کاندید برگزار شد

۱۹ نفر از دانشجویان ثبت نام شده نهایی به مرحله انتخابات راه یافتند وبا بررسی راه های مشارکت حداکثری و مشارکت پررنگ دانشجویان و داوطلبان در کمیته نظارت بر انتخابات با حضور ریاست محترم دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، ابراهیم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه کردستان، در رابطه با انتخابات شورای صنفی اظهار کرد: هدف از شورای صنفی رفاهی این است که  دانشجویان به عنوان بازوان توانمند مشورتی، ایجاد بستر مناسب برای تقویت زمینه های مشارکت، همفکری، تصمیم سازی، برنامه ریزی و همکاری دانشجویان در زمینه های صنفی- رفاهی است.
مدیر امور دانشجویی و دبیر کمیته نظارت بر انتخابات دانشگاه کردستان افزود: تلاش در جهت پیگیری حقوق و حفظ شان و کرامت دانشجویان از دیگر اهداف تشکیا شوراهای صنفی در دانشگاه ها است.
وی گفت: در این راستا حوزه معاونت دانشجویی برابر آیین نامه و شیوه نامه اجرایی شورای صنفی- رفاهی دانشگاه های سراسر کشور از فعالان و علاقمندان به عضویت در این شورا ثبت نام به عمل آورد.
سلیمانی تصریح کرد:  ۱۹ نفر از دانشجویان ثبت نام شده نهایی به مرحله انتخابات راه یافتند وبا  بررسی راه های مشارکت حداکثری و مشارکت پررنگ دانشجویان و داوطلبان در کمیته نظارت بر انتخابات با حضور ریاست محترم دانشگاه برگزار شد.
وی افزود: انتخابات روز سه شنبه مورخ ۴ آذرماه سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ در کلیه سراهای دانشجویی و دانشکده ها برگزار شد.
سلیمانی یادآور شد: این انتخابات در ۲۶ حوزه انتخاباتی با حضور ۷۸ نفر از عوامل اجرایی و نظارتی و همچنین نماینده کاندیداهای به عنوان ناظرین صندوق با شور و هیجان همراه با رقابت مثال زدنی پایان یافت.
مدیر امور دانشجویی و دبیر کمیته نظارت بر انتخابات دانشگاه کردستان عنوان کرد: در این دوره گروه ها و طیفهای مختلفی شرکت کردند و ۲ ائتلاف « بیدار و یه کیه تی» تشکیل و بعضی از کاندیداها نیز به صورت مستقل وارد انتخابات شدند.
سلیمانی بیان کرد: پس از پایان وقت قانونی انتخابات صندوقهای آرا سراهای دانشجویی در محل سراها با حضور عوامل اجرایی، ناظرین و نماینده کاندیداها شمارش و صندوق آرا دانشکده ها  پس از انتقال به امور دانشجویی در حضور عوامل اجرایی، ناظرین و نماینده کاندیداها شمارش گردید.
وی افزود: در این دوره از انتخابات ۲۴۹۳ نفر شرکت کرده و داوطلبان به شرح ذیل آرا را به خود اختصاص دادند که ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۳ نفر علی البدل برای یک دوره یکساله به فعالیت میپردازند.

اعضای اصلی:
  • محمد دوستی( کشاورزی  و منابع طبیعی): ۱۴۱ رای
  • نیما حیدری (علوم انسانی و اجتماعی): ۲۰۴رای
  • سعید محمدنیا (سرای برادران): ۲۴۱ رای
  • عرفان صادق پور(علوم انسانی و اجتماعی): ۲۰۴ رای
  • نگار نصرتی( سرای خواهران): ۳۴۸ رای
  • دیمن امینی (سرای خواهران): ۳۱۹ رای
  • عطا کوهی (مهندسی و معماری): ۲۰۲ رای
  • محمدسعید احمدی (مهندسی و معماری): ۱۱۰ رای
  • مریم هادی طالع (دانشکده علوم پایه): ۳۸ رای