عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران


مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزواراز برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران دربهمن ماه سال جاری خبرداد.

وبدا سبزوار/ مجتبی لعل ضمن اعلام خبر فوق در گفتگو با خبرنگاروبدا اظهار کرد: با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری، نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران ۱۷بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشوردرمشهد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آزمون درحال حاضر فقط برای پرستاران برگزار می‌شود،افزود: کلیه فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد، افرادی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند وافرادی که معاف از طرح هستند می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

مدیر پرستاری دانشگاه اضافه کرد: این آزمون نیز شامل نیروهای طرحی می شود و مشروط به داشتن گواهی پایان طرح، کارت پایان خدمت نمی باشد و با ارایه حکم کارگزینی یا گواهی موقت فارغ التحصیلی می توانند در آزمون ثبت نام کنند.

لعل ادامه داد:همچنین متقاضیان تاسیس مراکزخدمات پرستاری در منزل،افراد متقاضی پست مدیریتی و اشتغال در خارج از کشوروکلیه ی پرستارانی که ساعت آموزش مداوم آنها کمتر از ۲۳۰ساعت یا ۱۲۵ امتیاز می باشد باید در این آزمون شرکت نمایند.

وی بیان داشت: اعضای هیات علمی پرستاری می توانند از سه طریق؛ارتقای سالانه، کسب امتیاز بازآموزی یا شرکت در آزمون صلاحیت حرفه ای، پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت کنند.

مجتبی لعل با اشاره به تاریخ ثبت نام و ارسال مدارک،گفت: داوطلبان می توانند از سوم لغایت ۱۳ آذر ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش با ارسال مدارک و تکمیل فرم ثبت نام جهت شرکت در آزمون نام نویسی نمایند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزواربا اشاره به تاریخ ویرایش مدارک از یکم الی ۴ دی ماه سال جاری،خاطرنشان کرد:متقاضیان می توانندجهت اطلاعات بیشتر به دفترچه آزمون در سایت دانشگاه مراجعه و در صورت داشتن هرگونه سوال با شماره ۴۴۰۱۱۰۳۰ تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است؛صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران و گروه های مرتبط در سال ۱۳۹۵ آغاز ومدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.