عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ایجاد کوهورت چشم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برنامه‌ی پرشین کوهورت به صورت رایگان با هدف ایجاد بستر سخت‌افزاری موردنیاز برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی اعضای هیات‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست .

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد:  طرح پایش سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد (کوهورت)  که در گستره‌ی جمعیتی بالای ده هزار نفر از کارکنان و استادان دانشگاه های علوم پزشکی و فردوسی مشهد در حال انجام است، بررسی بیماری‌های چشمی و تصویربرداری‌های مرتبط با چشم‌پزشکی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

دکتر سعید اسلامی با اشاره به ناکافی بودن اطلاعات موجود در زمینه بیماریهای چشم افزود: با توجه به اینکه اطلاعات و داده های  دقیق و کافی در خصوص بیماری ها و مشکلات چشمی  به منظور بهره برداری در طرح ها و برنامه های توسعه کشور و استان در دسترس نیست ، تصمیم گرفته شد اطلاعات وداده های  بیماری‌های چشمی در طرح پرشین کوهورت ثبت و جمع آوری گردد.

دکتر سعید اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: هر هفته روزهای پنج شنبه  تورهای بازدید از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۳۰ با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر جهت آشنایی بیشتر اعضای هیات‌علمی با این پروژه در نظر گرفته شده است که مراتب هر هفته جهت رزرو نوبت از طریق ایمیل معاونت به اطلاع کلیه اعضا هیات علمی  می رسد.

{jcomments on}