عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

انجام موفقیت آمیز پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

شصت وششمین عمل پیوند قلب در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

رییس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: این عمل بر روی یک اقای جوان۱۸ساله ساکن بیرجند مبتلا به نارسایی قلبی با موفقیت انجام شدو قلب اهدایی از آقایی ۲۴ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

دکتر رضا باقری، حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و  گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه،دوران نقاهت را طی می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه پیوند قلب کار تیمی بوده و گروه های متعددی در آن دخیل هستند استمرار کار گروهی نشان دهنده سازمان دهی مناسب در این گونه اعمال جراحی است و چه بسا که گروه های مختلفی برای انجام چنین عمل هایی اقدام می کنند که به علت نداشتن زیر ساخت های مناسب و هماهنگی کار تیمی خیلی سریع متوقف می شود.

رییس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز بیمار تشکیل شده  که هر چه از شروع فعالیت تیم می گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب تر گشته است.

تیم پیوند قلب وریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان سومین تیم فعال کشور مشغول به کار بوده وبا دقت بیماران نیازمند را تحت پیوند قرار میدهد و در آینده نزدیک با خرید دستگاه اکمو  ECMOگسترش کار پیوند قلب وریه در دانشگاه مد نظر خواهد بود.

دکتر باقری افزود: یکی از نکات بسیار بارز در تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد کوتاه بودن مدت زمان ایسکمی( متوسط ۶۰ دقیقه) در این بیماران است که این عدد در کشور منحصر به فرد می باشد که این امر نشان دهنده سازمان دهی مناسب تیم پیوند بوده است.

دکتر رضا باقری رییس تیم پیوند قلب و ریه، دکتر محمد عباسی رییس تیم پیوند قلب و جراح قلب، دکتر ناهید زیرک متخصص بیهوشی، دکتر علیرضا صداقت فوق تخصص مراقبت های ویژه (icu)، دکتر فروه وکیلیان فوق تخصص قلب و نارسایی قلب و دکتر امیر هوشنگ محمد پور فارماکولوژیست و دکتر سید حمید رضا حسینی خواه جراح قلب از اعضای تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

رییس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از همکاری صمیمانه و دلسوزانه تیم پرستاری پیوند قلب و ریه اتاق عمل ، ای سی یو قلب باز وبخش جراحی قلب باز قدردانی نمود.

{jcomments on}