عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

شاخص خدمت و خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی در چاهکوتاه مطلوب است

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس حمید حبیبی نیا در نشست هیات امناء پزشک خانواده و شورای بهداشتی چاهکوتاه گفت: شاخص‌های یک‌بار خدمت برای گروه‌های سنی مختلف و همچنین خطر سنجی بیماری‌های قلبی و عروقی با اندازه‌گیری رایگان قند و چربی خون برای گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت ارائه می‌شود.
حبیبی نیا با اشاره به‌ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم با همکاری شوراها و دهیاری‌ها افزود: اعضای شورا و دهیاران در روستاها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و دعوت از مردم برای مشارکت و دریافت خدمات حوزه سلامت بر عهده‌دارند.
حبیبی نیا بابیان اینکه سیستم ارجاع الکترونیک و دریافت نوبت پزشکان متخصص ازجمله خدمات طرح تحول نظام سلامت است، ادامه داد: حمایت سازمان بیمه سلامت ایرانیان از داروخانه مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت چاهکوتاه ازجمله مواردی است که در افزایش سطح رضایتمندی مردم تاثیر به سزایی خواهد داشت.
وی درباره معضلات بهداشتی روستاهای چاهکوتاه نیز گفت: دفع نادرست فاضلاب خانگی توسط بعضی از خانوارها و همچنین وجود سگ‌های بلا صاحب در روستاها ازجمله معضلات بهداشتی این مناطق است.
رییس شورای اسلامی روستای چاهکوتاه نیز در این نشست با ابراز تشکر از خدمات ارائه‌شده در مرکز خدمات سلامت چاهکوتاه به مردم گفت: برپایی کلینیک تخصصی تیم جهادگران سلامت مرکز بهداشت اقدامی بسیار ارزنده بود که با رضایت مردم همراه شد.
نشست هیات امناء پزشک خانواده و شورای بهداشتی چاهکوتاه با حضور معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، اعضاء شوراهای اسلامی روستاهای چاهکوتاه، تل اشکی و قلعه چاهکوتاه در محل ساختمان شورای اسلامی چاهکوتاه تشکیل گردید.
انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI