عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

اولین کارگاه آشنایی با فرآیند اجرایی برگزاری آزمون های متمرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی، با حضور دکتر اسرافیل علاء مدیر کل دفتر سنجش و آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر مرتضی تشکری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی، معاونین و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی، حراست، واحدهای استانی خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، اولین کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند اجرایی برگزاری آزمون های متمرکز این دانشگاه در مشهد برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی ضمن خیرمقدم به مهمانان و مدعوین، گفت: یکی از بهترین راههای کیفیت بخشی به بخش آموزش علمی کاربردی اجرای آزمون های متمرکز برای تعدادی از دروس است که نیازی به آزمون عملی و مهارتی ندارند این باعث می شود منابع درسی یکسانی برای دانشجویان در نظر گرفته شود و دانشجویان برای آزمون های متمرکز سراسری خصوصا برای مقاطع تحصیلی بالاتر آمادگی کسب کنند و موفق تر باشند.

وی اظهار کرد:  برای دروس عملی و مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه آزمون همچنان به شیوه سابق برقرار است.ما معتقدیم  برگزاری آزمون به شیوه متمرکز برای کیفیت بخشی به بخش آموزشی علمی کاربردی ضروری است و باید در خصوص اجرای آن اقدام می کردیم و امسال پس از اجرای موفق این مهم در سال گذشته در شش استان کشور با تصمیم دانشگاه به کل کشور تعمیم داده شد.

کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند برگزاری این آزمون های متمرکز، برای برگزاری موفق در اولین دوره را امروز با حضور روسا، معاونان آموزشی، مسئولان حراست واحدهای استانی و مراکز آموزش علمی کاربردی استان های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی برگزار می کنیم تا امسال این آزمون ها را با بهترین کیفیت در این منطقه برگزار شود.

در ادامه دکتر علاء مدیر کل دفتر سنجش و آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی به همراه کارشناسان مربوطه در خصوص چگونگی و فرایند برگزاری آزمون های متمرکز این دانشگاه توضیحاتی را تشریح کردند.

وی افزود: برگزاری این آزمون ها شامل فرایند قبل آزمون، حین آزمون و بعد آزمون می شود که از شش روز قبل از آزمون این فرآیند آغاز و تا ثبت نهایی نمره دانشجو ادامه دارد.

دکتر علاء در خصوص نمره دانشجویان در این دروس نیز گفت: شش نمره این دروس در اختیار مدرس برای میان ترم،فعالیت های کلاسی و ۱۴ نمره نیز به آزمون متمرکز پایان ترم اختصاص دارد که بعد از آزمون توسط ستاد ثبت می گردد وی درادامه گفت: مدرس نمره دانشجو را باید قبل از آزمون متمرکز اعلام نماید.