عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مشهد مقدس میزبان پنجمین کنگره بین المللی «تغذیه، رشد و تکامل در نوزادان»

پنجمین کنگره بین المللی  «تغذیه، رشد و تکامل در نوزادان» همراه با نکوداشت پیشکسوتان طب نوزادان اسفند ماه امسال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

به گزارش وب دا، دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی  «تغذیه، رشد و تکامل در نوزادان» اظهار کرد:در هر روز از این کنگره علمی دو روزه، شش نشست علمی برگزار خواهد شد که «اهمیت تغذیه با شیر مادر و نقش آن در رشد و تکامل نوزادان»، «اختلالات عصبی تکاملی در نوزادان»، «نوزادان نارس و مشکلات رشد و تکامل آنان»، «بیماری‌های عفونی و نقش عفونت‌های مادر در تغذیه شیرخوار»، «بیماری‌های متابولیک و خطاهای متابولیسم در نوزادان» و نیز «آلرژی‌های غذایی در نوزادان» موضوعات نشست‌های تخصصی و علمی روز نخست این کنگره است.

دکتر رضا سعیدی خاطر نشان کرد: هم‌چنین در روز دوم این کنگره موضوعات «تغذیه در بیماری‌های گوارشی نوزادان»، «احیای قلبی- تنفسی نوزادان و آسفیکسی، عوارض و درمان‌های آن»، «بیماری‌های قلبی و ریوی شایع در نوزادان»، «اختلالات خونی شایع در نوزادان»، «نوزاد مادر معتاد و اقدامات درمانی لازم» و نیز «بیماری‌های کلیوی شایع در نوزادان و تاثیر آن بر رشد و تکامل نوزادی» در شش نشست تخصصی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

این کنگره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز تحقیقات نوزادان شمال شرق کشور، مرکز تحقیقات نوزادان کشور، دانشگاه امام رضا(ع)، انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران، انجمن متخصصین نوزادان ایران(شاخه شمال شرق) و هم‌چنین دانشگاه کوفه عراق در بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد.

دانشجویان و محققان تا ۱ بهمن‌ماه سال جاری می‌توانند مقالات مرتبط خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کرده و به همین‌منظور برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کنگره به آدرس hamayesh.razavihospital.ir/ndn۲۰۲۰ مراجعه کنند.

{jcomments on}