عمومی | دانشگاه فرهنگیان

نخستین جلسه شورای تخصصی روابط عمومی و رسانه دانشگاه فرهنگیان

نخستین جلسه شورای تخصصی روابط عمومی و رسانه دانشگاه فرهنگیان با حضور رییس دانشگاه و برخی از معاونان با محوریت ترسیم خطوط اصلی، سیاست ها و تصمیم گیری برای موارد مهم برگزار شد.

در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون انتظارات و نیازهای روابط عمومی کارآمد، بر اهمیت و ظرافت کار روابط عمومی و اطلاع رسانی تاکید شد.

دکتر حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، کار روابط عمومی را  فعالیتی روزآمد و رصدگاهی عنوان و تصریح کرد: دنیای کنونی دنیای خبر سازی و آینده سازی است و پیش بینی آینده و آینده سازی اساس کار روابط عمومی ها و دنیای رسانه است.

وی ضمن تاکید بر هوشیاری در  مدیریت روابط عمومی، گفت: ایجاد رضایت و فضای آرام بخش و التهاب زدایی از رسالت های این حوزه است.

در ادامه رییس دانشگاه فرهنگیان، احصاء تجارب روابط عمومی های برتر، برگزاری کارگاه های آموزشی برای توانمند سازی کارکنان، انتشار گزارش های ماهیانه از سوی استان ها و ستاد و ... را ازجمله موارد مورد توجه دانست.

دکتر انصاری راد معاون دانشجویی بر اهمیت ارائه برنامه معاونت ها به روابط عمومی برای انعکاس در سایت دانشگاه، در راستای شفاف سازی، ارزیابی و میزان تحقق آنها تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم ارتباط مدیران استانی با رسانه های استانی ازجمله صداو سیما و خبرگزاری ها اشاره کرد.

دکتر کچوئیان سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت با اشاره بر هم راستایی سیاست های روابط عمومی با سیاست های کلان دانشگاه، بر لزوم تقویت نرم افزاری و سخت افزاری روابط عمومی بویژه کمبود نیروی انسانی متخصص تاکید کرد.

دکتر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی روابط عمومی را کارکردی مدیریتی در جریان اطلاعات دانست و بر نقش رابط، مذاکره کننده و سخنگویی آن اشاره کرد.

وی با تاکید بر جایگاه استراتژیک روابط عمومی در سازمان، خاطر نشان کرد: روابط عمومی بازوی رئیس دانشگاه در مدیریت آن است.

دکتر روشندل با اشاره بر تصویر سازی مناسب از سازمان از طریق روابط عمومی، بر روابط عمومی کنشگر  و حضور در رسانه های نوین تاکید کرد.

در ادامه این جلسه شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی، تاکید بر افزایش ارتباطات برون سازمانی و رسانه ای، توجه به جایگاه استراتژیک روابط عمومی و تاکید بر نقش اطلاعاتی، ارتباطی و تصمیم سازی آن از مواردی بود که مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت.

پس از بحث و تبادل نظر موارد زیر به تصویب شورا رسید:

  1. تصویب چشم اندازها، راهبردها روابط عمومی؛
  2. تصویب آیین نامه های اجرایی روابط عمومی؛
  3. تشکیل کارگروه بررسی و تجمیع پورتال های دانشگاه فرهنگیان.