عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

برگزاری ۲۶ دوره آموزشی و تربیت بهورز / هم اکنون ۳۰۰ بهورز در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوارگفت: هم اکنون ۳۰۰ بهورز در ۱۹۶ خانه بهداشت تابعه این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وبدا سبزوار/ مراسم تقدیر از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار،۳آذر ماه سال جاری با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه،مسئول نها نمایندگی مقام معظم رهبری ،روسای شبکه ها و دیگر مدیران مسئولین در سالن اجتماعات معاون بهداشتی برگزار شد.

دکتر فاطمه نوده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دراین مراسم ضمن قدردانی از خدمات بهورزان اظهار کرد: بدون شک بهورزان نخستین سربازان خط مقدم نظام سلامت به شمار می روند.

وی با بیان اینکه بهورزان تاکنون نقش مهمی در تحقق دستاوردهای حوزه سلامت و ارتقای شاخص های بهداشتی داشته اند،افزود:دست یابی به کاهش مرگ و میر کودکان، پوشش صد درصدی واکسیناسیون،کاهش مرگ و میر مادران باردار از جمله دستاورد های نظام سلامت است که مرهون تلاش و خدمات دست اندرکاران حوزه سلامت به ویژه بهورزان می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد:از زمان تاسیس آموزشگاه بهورزی در سبزوار تا به اکنون ۲۶ دوره آموزش و تربیت بهورزدر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است.

دکتر نوده بیان داشت :هم اکنون ۳۰۰ بهورز در ۱۹۶ خانه بهداشت ودر دور افتاده ترین روستاهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مشغول به فعالیت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوارضمن قدردانی از زحمات کلیه پرسنل حوزه بهداشت به ویژه بهورزان درارائه خدمات،خاطرنشان کرد:امید است تا با همکاری و تلاش همکاران حوزه بهداشت در راستای تحقق اهداف نظام سلامت گام های موثری برداشته شود.

راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک در شهرستان های تابعه دانشگاه

دکترعلیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار همچنین در این مراسم و با تقدیر از خدمات ارزشمند بهورزان اظهار کرد: بهورزان یکی از موثرترین حلقه های نظام سلامت هستند که خدمات اولیه سلامت در دور افتاده ترین نقاط را ارائه می کنند.

وی افزود: سهم زیادی ازموفقیت‌های نظام سلامت در عرصه‌های بین المللی و الگو بودن نظام شبکه‌ای بهداشت مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر بهورزان است.

رئیس دانشگاه با اشاره به نقش مهم بهورزان در آموزش مردم و پیشگیری از بیماری ها،اضافه کرد: در حال حاضرحدود ۳۵ درصد جمعیت کشورمان را جمعیت روستایی تشکیل می دهد که باید با برنامه ریزی های لازم بهورزان بتوانند به رسالت واقعی خودشان که همان آموزش به جامعه روستایی است جامعه عمل بپوشانند.

دکتر مسلم با اشاره به موافقت هیات رئیسه دانشگاه جهت ارتقای آموزشی بهورزان،بیان داشت: بهورزان شاغل در دانشگاه می توانند در مقاطع بالاتر ودر رشته های مرتبط با حوزه سلامت اقدام به تحصیل نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه از اجرای پایلوت نظام ارجاع در شهرستان جغتای خبرداد و اظهار کرد: زیرساخت های لازم برای اجرای این برنامه در شهرستان های تابعه دانشگاه فراهم شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته در دیگرشهرستان تابعه این برنامه اجرا خواهد شد.

دکترمسلم با تاکید بر ضرورت استقرار نظام ارجاع در سطح دانشگاه علوم پزشکی سبزواراضافه کرد: در حال حاضر در صد درصد خانه های بهداشت تابعه بستر اینترنت فراهم شده و لازم است تا با ارائه آموزش های لازم و همکاری کلیه پرسنل برنامه نظام ارجاع عملیاتی گردد.

وی با بیان اینکه برنامه نظام ارجاع از برنامه های الویت دار وزارت بهداشت محسوب می شود و مدیران شبکه های بهداشت و درمان باید به طور جدی وارد این برنامه شوند،تاکید کرد: باید بر اساس برنامه ریزی پرونده سلامت الکترونیک برای تمامی جمعیت زیر پوشش تشکیل و وارد مرحله اجرایی شود.

دکتر مسلم در ادامه با اشاره وضعیت اقتصادی کشورودانشگاه های علوم پزشکی،گفت: برای گذر از مشکلات موجود در دانشگاه مهمترین موضوع این است که خودمان را یک خانواده تلقی کنیم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر علاوه بررفع مشکلات، وقت بیشتری را صرف ارائه خدمات به مردم نماییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزواربا بیان اینکه در حال حاضر در شرایط خوبی به سر نمی بریم و باید منابع صرفه جویی و بهینه هزینه شوند،خاطرنشان کرد:امید است تا با همکاری و تمهیداتی که هم در دولت هم و مقام معظم رهبری برای کشور در نظر گرفته اند از این شرایط سخت عبور و آینده ای خوب و روشن خواهیم داشت.

گفتنی است؛در این مراسم از ۱۳ بهورز نمونه شهرستان با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد./ آزاد