عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

برگزاری نشست آزاداندیشی «رسالت بسیج در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب» در دانشگاه

به مناسبت هفته بسیج نشست آزاداندیشی «رسالت بسیج در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این نشست گفت: یکی از مولفه های اثرگذار در امنیت و اقتدار کشورها، علم و فناوری است.
وی با اشاره به اینکه هر کس مسلط به علم باشد می تواند بر رقبای خود چیره شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری دو نقش اساسی به دانشگاهیان تبیین کرد که یکی مرجعیت علمی و تولید علم بوده و دیگری تولید علم نافع است.
حبیبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دلیل ویژگی استکبارستیزی دشمنان زیادی دارد، ادامه داد: به دلیل این ویژگی استکبارستیزی، کشور ما مورد آماج سخت ترین فشارها قرار گرفته است و دشمنان از هر فرصتی برای ضربه به ایران استفاده می کنند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: با روحیه بسیجی و حرکت جهادی می توان آسیب پذیری کشور در برابر فشارهای دشمنان را کاهش داد و بسیج در تمامی حوزه ها آمادگی کشور در برابر دشمنان را بالا برده است.
حبیبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، هفت محور را بیان کردند که اولین محور آن علم و فناوری است، تصریح کرد: معنویت و اخلاق، اقتصاد، مبارزه با فساد، عزت ملی و سبک زندگی از دیگر محورهای گام دوم انقلاب اسلامی است که باید در تمامی این محورها ورود کنیم.
دکتر مرتضی ابراهیمی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس بسیج اساتید استان اردبیل گفت: بسیج یکی از الزامات هویت طلبی و عزت خواهی مردم است.
وی با اشاره به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اضافه کرد: نکته اول در بخش دوم این بیانیه؛ علم است اما صرف علم کافی نیست بلکه علم باید همراه با عدالت باشد و جامعه را به آینده امیدوار کند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه علمی که در دراز مدت مفید نباشد، به درد جامعه اسلامی نمی خورد، اظهار کرد: خدمت، عدالت و تربیت سه ضلع مدنظر حضرت علی(ع) برای نظام اسلامی است.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس بسیج اساتید استان اردبیل اضافه کرد: اگر سه ضلع مدنظر امیرالمومنین را سرلوحه کار خود قرار دهیم، می توانیم ادعا کنیم که در مسیر اسلام و اندیشه ناب محمدی گام بر می داریم.
حجت الاسلام بهنام علیپور معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: علم سلطان است و هر کس بر علم مسلط باشد می تواند بر دشمنان مسلط شود.
وی با اشاره به اینکه اخلاص شاخصه اصلی بسیج بوده و بسیجیان با اخلاص کار می کنند، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر کسی که برای رفع مشکلات کشور تلاش کند، بسیجی است.
علیپور با اشاره به اینکه بسیج باید اطاعت آگاهانه و نشاط داشته باشد، تصریح کرد: برگزاری دوره های معرفت افزایی و بصیرت افزایی در سطح عالی می تواند راهگشا باشد.
دکتر اسماعیل گلی مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بسیج به عنوان نیروی برآمده از متن مردم رسالت سنگینی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بر دوش دارد.
وی اضافه کرد: بسیج باید مراقب و مواظب باشد که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سند بالادستی به نگاه تشریفاتی و تزئیناتی نزول پیدا نکند.
گلی افزود: برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید تبیین این بیانیه به لایه های مختلف جامعه و پیگیری جهت عملیاتی شدن این اهداف باید دو راهبرد مهم بسیج در قبال این بیانیه باشد.
گفتنی است این نشست توسط کانون بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی و پایگاه مقاومت این دانشگاه برگزار شد و دانشگاهیان در آن به بیان نظرات خود پرداختند.