عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

از سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی رونمایی شد

همزمان با مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب وزارت جهادکشاورزی:
از سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی رونمایی شد


همزمان با مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب وزارت جهادکشاورزی و اولین دوره هفته کتاب ملی کشاورزی و منابع طبیعی با حضور دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، معاونان و مدیران کل سازمان سه شنبه  ۲۸ آبان سال جاری از سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رونمایی شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی یک جویشگر علمی فارسی است که با تمرکز بر اطلاعات علمی کشاورزی و منابع‌طبیعی فارسی توسط مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی کشاورزی طراحی شده است. این جویشگر سامانه‌ها و پایگاه‌های نمایه کننده اطلاعات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را ایندکس کرده و در قالب یک جویشگر تخصصی و یکپارچه در اختیار پژوهشگران حوزه کشاورزی و منابع طبیعی قرار می دهد.
در حال حاضر سامانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی متعددی در بستر وب وجود دارند که به نمایه سازی پژوهش های علمی کشور شامل گزارش‌های نهایی پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی، کتاب‌ها، پایان نامه ها و مقالات منتشر شده در کنفرانس ها و نشریات در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی می‌پردازند.
از این رو نبود سامانه ای جامع که امکان جستجو دقیق، با کیفیت و یکپارچه را در کلیه منابع علمی فراهم کند کاملا احساس می شود. هدف از طراحی سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی، ایجاد یک جویشگر علمی در زبان فارسی است که با خزش هدفمند سایت های علمی و ادغام نتایج مشابه، یک درگاه یکپارچه و جامع را برای دسترسی به منابع علمی فراهم می کند.
تاکنون حدود ۳ میلیون اطلاعات علمی شامل گزارش‌های نهایی پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی، کتاب‌ها، پایان نامه ها و مقالات منتشر شده در کنفرانس ها و نشریات در این جویشگر ایندکس شده است.
سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی با فراهم کردن امکان جستجوی ساده و پیشرفته و همچنین امکان محدود کردن نتایج پس از انجام جستجو یک جستجوی استاندارد و قوی را در اختیار پژوهشگران قرار داده است.
کاربران جهت دسترسی به این جستجوگر، می‌توانند به آدرس www.agrisearch.ir مراجعه نمایند.