عمومی | دانشگاه فرهنگیان

برگزاری دوره تربیت مدرس کارورزی دانشگاه فرهنگیان

دوره تربیت مدرس کارورزی دانشگاه فرهنگیان با  حضور استادان از  هشت  استان کشور ( کرمانشاه،کردستان، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین ، همدان و آذربایجان شرقی) با همکاری مدیریت امور پردیس های استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

دکتر اسداله خدیوی مدیرامور پردیس های استان آذربایجان شرقی در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به همکاران، بهترین نوع آموزش را آموزش ضمن کار دانست و گفت: عصر حاضر، عصر کوچ های مجازی، عصر مهاجرت های اطلاعاتی و عصر کیمیاگران فکری و فرهنگی است.

مدیر امور پردیس های آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تربیت معلم دو فصل دارد، نظر و عمل. که فصل مهم آن کارورزی است، آنجا که مهارت معلمی شکل می گیرد و بر اساس مطالعات تطبیقی و بین المللی یکی از راهبردهای اساسی مهارت آموزی، کارورزی است.

در ادامه دکتر علیانسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به ایراد مطالبی در مورد کارورزی از دیدگاه اسلام پرداخت.

در پایان برنامه محمد جواد برهانی مدیر کارورزی دانشگاه فرهنگیان، ضمن تاکید بر  اهمیت و جایگاه کارورزی در اسناد بالادستی دانشگاه، گفت: در کارورزی دانشجومعلمان بین آموخته های نظری خود در عرصه عمل ارتباط برقرار می کنند؛ آنان دانش ضمنی خود را که در دوران دانش آموزی در محیط مدرسه شکل گرفته است این بار نه به عنوان دانش آموز بلکه از زاویه نگاه یک دانشجومعلم مورد بازبینی قرار داده و به آن وسعت و عمق می بخشند.

وی با تاکید بر اینکه کارورزی دانشگاه فرهنگیان دارای امتیازات و نقاط قوتی است، افزود: کارورزی مانند تربیت معلم دارای یک پیشینه تاریخی در کشور است و دانشگاه دارای استادان باتجربه و پیشکسوت تربیت معلم می باشد.

مدیر کارورزی دانشگاه، ضمن قدردانی از حضور استادان ارجمند کارورزی در این دوره و با تشکر از میزبانی شایسته دکتر خدیوی مدیر امور پردیس های استان آذربایجان شرقی و همکاران گرامی در آن استان، گفت:  با توجه به افزایش قابل تحسین پذیرش دانشجو معلمان در  دو سال گذشته در راستای تامین بخشی از نیاز آموزش و پرورش، باید برای تامین و آموزش استاد راهنمای کارورزی مورد نیاز  اجرای درس کارورزی برنامه ریزی لازم انجام شود که برگزاری دوره های دانش افزایی استادان با این هدف صورت می گیرد.