عمومی | بنیاد ملی نخبگان

مستعدان‌برتر گلستان از شرکت دانش‌بنیان پژوهش فجر بازدید کردند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای زمینه‌سازی برای آشنایی بیشتر جامعه نخبگانی با دستاوردهای نخبگان و محققان ایرانی در حوزه تولید و صنعت، برنامه بازدید علمی از شرکت دانش‌بنیان پژوهش فجر به همت بنیاد نخبگان استان گلستان و با حضور جمعی از مستعدان‌برتر برگزار شد.

ابوالقاسم خزاعیان؛ رئیس بنیاد نخبگان گلستان ضمن اشاره به تاثیر بازدیدهای علمی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی مستعدان‌برتر، خاطرنشان کرد: برگزاری بازدیدهای علمی بالاخص از شرکت‌های دانش‌بنیان موجب تقویت روحیه خودباوری، اعتمادبه‌نفس و احساس مسئولیت در جامعه نخبگانی می‌شود.

در این برنامه، مستعدان‌‎برتر گلستانی ضمن آشنایی با فرآیندهای تبدیل ایده به محصول تجاری، ثبت شرکت دانش‌بنیان، مزایا و تسهیلات قانونی و همچنین تجربیات مدیران مجموعه دانش پژوهش فجر، از نزدیک با فعالیت‌های تخصصی و محصولات دانش‌بنیانی این شرکت آشنا شدند.

شرکت دانش‌بنیان پژوهش فجر در سال ۱۳۷۴ با هدف حفظ زنجیره سرد و ارتقاء نگهداری محصولات و فرآوردهای خونی در کشور تاسیس شد و دارای قابلیت منحصربه‌فرد در تولید تجهیزات زیست‌فناوری، بیوتکنولوژی، تحقیقاتی، علوم کشاورزی، آزمایشگاه‌های انتقال خون، بیمارستان‌ها، صنایع غذایی و دارویی با حفظ زنجیره سرد است.

لازم به ذکر است، این برنامه در راستای اجرای اقدام‌های ملی ۵-۱-۲ و ۵-۱-۳ سند راهبردی کشور در امور نخبگان مبنی بر ارائه مناسب و جذاب دستاوردهای فعالیت‌های نخبگانی با هدف ایجاد امید و انگیزه و نشان دادن فرصت و امکان انجام فعالیت‌های کلان و موثر در کشور برگزار شد.