عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

بازدید رییس دانشگاه و هیات همراه از پروژه‌های در دست اقدام و آماده بهره‌برداری شهرستان ملایر


رییس دانشگاه و هیات همراه از پروژه‌های در دست اقدام و قابل بهره‌برداری شهرستان ملایر بازدید کردند و به تبادل نظر در خصوص اقدامات مورد نیاز برای پیشبرد امور پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، دکتر حیدری‌مقدم در حاشیه بازدیدها، اولویت‌های مورد نظر حوزه سلامت را با نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستانی مطرح کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان وضعیت خوبی در سطح کشور دارد همچنین در شهرستان ملایر نیز پروژه به جامانده ای در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد و نوسازیهای خوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه پد بالگرد در سطح شهرستانها باید افزایش یابد، گفت: لازم است در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها مبالغی در این خصوص در نظر گرفته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز کیفیت خدمات ارائه شده را مورد توجه دانست و با قدردانی از خیرین حوزه سلامت شهرستان ملایر افزود: بیماران با اجرای برنامه مقیمی از خدمات پزشکان متخصص آی سی یو بهره‌مند هستند.

دکتر ترکاشوند افزود: راه‌اندازی مراکز خانه بهداشت، خریداری تجهیزات و اعتبارات مصرفی در حوزه بهداشت ازجمله درخواست‌های شبکه بهداشت و درمان ملایر بود.

وی برای در اختیار قراردادن متخصصان کلینیک ویژه با بهره گیری از ۱۴ تخصص تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که با ایجاد نظام ارجاع شرایط بهبود یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر یادآور شد که بیمارستان امام حسین (ع) مرکز تروما است و خدمات خوبی ارائه می‌دهد و همواره تلاش برای ارتقای کیفیت مورد توجه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  نیز در جریان بازدیدها با ارائه توضیحاتی در مورد اقدامات انجام شده برای پروژه‌های در حال اتمام شهرستان ملایر؛ برگزاری جلساتی با مدیریت فنی برای بهبود وضعیت بیمارستان امام حسین (ع) را خواستار شد.

دکتر نیاستی ابراز امیدواری کرد که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد افتتاح پروژه های بهداشتی و درمان در این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت بهبود فضای فیزیکی و وضعیت اورژانس امام حسین (ع) گفت: اورژانس بیمارستان امام حسین  (ع) ۲۵۰۰ متر زیربنا دارد و امید می‌رود اردیبهشت‌ماه ۹۹ افتتاح شود.

بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی شماره ۳ "باغ گل"، بیمارستان خیریه تخصصی ۹۶ تخت خوابی جوراب، بخش ۲۵ تخت خوابی خیرساز اوقاف و شش واحد مسکونی بیمارستان امام حسین (ع) در پایان برنامه یک روزه انجام شد.

در ادامه از پایگاه ۳ شهری اورژانس ۱۱۵ ملایر که به همت خیر بزرگوار حاج آقا کاکاوند و با کمکهای مالی دانشگاه علوم پزشکی همدان به اتمام رسید، بازدید شد.

دکتر معصومی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانتشگاه در حاشیه این بازدید خاطر نشان کرد که ملایر ۹ پایگاه اورژانس دارد و از سه پایگاه شهری و شش پایگاه جاده‌‍ای برخوردار است و اورژانس در همه محورها حضور دارد.

وی با بیان اینکه تعداد پایگاه‌ها در سالهای اخیر ۴.۵ برابر شده است، گفت: پد هلی‌کوپتر در بیمارستان امام حسین (ع) ایجاد شده و در نظر گرفتن پد در مکانهای ارزیابی شده باید مورد توجه مسوولان شهرستان باشد.

سپس بازدید کنندگان با حضور در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید وقف شادروان فخرالحاجیه سهرابی (فخربه) بر مزار این واقف خیراندیش فاتحه قرائت کردند.

‌‌بازدید از اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) ملایر از دیگر بخشهای این برنامه یک روزه بود.

بخش ۲۵ تخت خوابی خیرساز اوقاف موقوفه شادروان سیف الدوله در یک فروردین ۹۷ با کمک اوقاف و دفتر فنی و دانشگاه به طور رسمی از امروز بهره برداری عملی می‌شود.

در حاشیه بازدید مسئولان از پد بالگرد خیرساز بیمارستان امام حسین (ع)، ۴۲  مورد از ۳۱۰ امداد هوایی استان همدان از پد هلی کوپتر بیمارستان امام حسین انجام شده است.

در ادامه از اورژانس در حال ساخت بیمارستان مهر و مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و بیماریهای غیرواگیر  و بخشهای مختلف این مرکز ازجمله ماموگرافی، کولپوسکوپی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی بازدید شد.